Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2021/2022

Тренутно онлине

Имамо 13 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

ШТРАЈК! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

ИНФО ФССШ
 
САОПШТЕЊЕ РЕПРЕЗЕНТАТИВНИХ СИНДИКАТА ПРОСВЕТЕ 5.10.2023 ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

ИНФО ФССШ
 
САОПШТЕЊЕ РЕПРЕЗЕНТАТИВНИХ СИНДИКАТА ПРОСВЕТЕ ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

ИНФО ФССШ
 
УВАЖЕН НАСТАВНИК – ДОСТОЈАНСТВЕНА СРБИЈА ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

ИНФО ФССШ
 
Реч јутра 19.09.2023 ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 




ИНФО ФССШ
 
Предлог рационализације педагошке администрације ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Предлог рационализације педагошке администрације


1. Администрација се води у е облику саставни део је ес Дневника. Наставник нема обавезу да документацију води у писаном облику.

2. У оквиру ес Дневника, у опцији "извоз података", стандардизовати формуларе за све врсте педагошке документације . Овим би се уједначио начин вођења документације и избегли проблеми који настају различитим тумачењима.

3. Досадашње ђачке књижице, сведочанства, разна уверења, матичне књиге и друге врсте докумената , постају само електронска форма која ће попут е-фактура бити заштићена од злоупотреба, лако проверљива а одговорност за евентуалне пропусте јасно би указала на одговорно лице/а. Увести програм у ес Дневнику који би омогућио штампање Сведочанстава, Уверења и оцена на крају полугодишта.

4. Стандардизовати јединствен образац за Глобалне и Оперативне планове на нивоу целе државе. Министарство и овако прописује садржаје, број часова,стандарде и исходе.

5. Глобални планови садрже међупредметне компетенције (које треба сажети). Оперативни план садржи облике и методе рада и исходе. Критеријуми оцењивања су прописани Правилником о оцењивању и нема места за исте у оперативним плановима.

6. Обавеза ЗУОВ- а да достави све планове и припреме ( Глобалне, Оперативне и Дневне), а професор може до 30% да измени садржај.

7. Укинути свеску формативног оцењивања и опис формативне оцене ( наставник може и не мора сваку формативну оцену да описује) или у падајућем менију понудити опције за формативну оцену. Постојеће смајлије избрисати.

8. Смањити број Тимова у школама пропорционално броју одељења у школи. Извештаје Тимова достављати само годишњим извештајем.Укинути РП школе и Самовредновање јер садрже имагинарне ставке и податке који су већ у ес Дневнику. Ова два документа се могу сажети у један.Планови и области Тимова се преклапају и исти се могу сажети.

9. Укинути обавезни портфолио за наставнике и портфолио за ученике.

10. Укинути План стручног усавршавања ( директори одређују који ће се семинари реализовати,локалне самоуправе немају средстава за плаћање...) као и извештај о његовој остварености.

11. Уколико директор школе захтева додатне процене и административне послове (пр. Проценат усвојености компетенција у једном одељењу или на нивоу разреда) исти треба да се плати као преконормни рад. Јасно дефинисати ингеренције и обавезе одељенског старешине и обавезе психолога и педагога.

12. Поједноставити обрасце за ИОП ( образац 4 и образац 6).

13. Донети нове Правилнике о 40-часовној радној недељи, јединствен за све образовне установе у делу који се односи на „друге послове сагласно Статуту школе“, прецизно навести менторски рад, рад у Тиму и дежурство.

14. Укинути све извештаје које је могуће повући из есДневника 15. Одељенске старешине не треба да пишу планове појачаног васпитног и друштвенокорисног рада.

16. Израдити посебне обрасце за праћење постигнућа у специјалним школама и школама за образовање одраслих (укинути андрагошке свеске).

17. Не писати оперативне планове допунске и додатне наставе, већ само глобалне.

18. Координаторима ес Дневника увећати коефицијент за 15% или им рад на координацији ес Дневника признати као 4 часа непосредног рада у настави.

19. Све измене у вези Плана и програма доставити 60 дана пре почетка примене истих.


 
Медији преносе - Форум средњих стручних школа: Иста плата благајнику и теткици ПДФ Штампа Ел. пошта



Форум средњих стручних школа оценио је данас да је одлука Владе о коефицијентима за обрачун плата запослених у просвети скандалозна.


„Изједначити оне са петим степеном стручне спреме и оне са првим степеном стручне спреме по примањима, а разлика је само у пар стотина динара, је најблаже речено неодговорно и неозбиљно од стране Владе Србије“, наводе из Форума средњих стручних школа, илуструјући то примером да ће домари са петим степеном или благајник и референт са четвртим степеном стручности имати исту плату или неколико стотина динара већу у односу на теткицу са првим степеном стручне спреме.


Они критикују Владу и због тога што приликом доношења одлуке о промени коефицијената није консултован ниједан партнер у дијалогу.


„Не желимо никога да омаловажавамо и да нечији рад уздижемо, а нечији деградирамо, али разлике морају да постоје. Да је било дијалога са социјалним партнерима сигурни смо да не би дошло до оваквог апсурда и понижавања људи који су се школовали и имају пети, четврти или трећи степен стручне спреме“, кажу у Форуму.


Чланови тог синдиката питају зашто уредба која је донета није предвидела и повећање додатка за разредно старешинство са четири на седам одсто иако су, како тврде, министарства просвете и финансија били сагласни са овим повећањем.


„Докле ћете да нам на састанцима обећавате једно, а да онда радите потпуно супротно и не испоштујете оно што је договорено? Зашто деградирате и омаловажавате рад одељењског старешине чији посао је веома тежак и напоран и пре свега изузетно одговоран“, питају из Форума.


Кажу и да је новом уредбом предвиђено да теткица за септембар прими 42.312 динара, али није предвиђено повећање плата за наставнике и они ће за исти тај месец добити 78.800 динара без других увећања.


Тренутно, плата наставника је испод републичког просека за чак 11 одсто. Постављамо питање Министарству просвете да ли мисли да је наставник срећан и задовољан када улази у учионицу. Да ли он има мотивацију да се у потпуности посвети свом послу или мора да размишља како ће да преживи?“, наводи Форум у саопштењу.


Тај синдикат је затражио хитну измену уредбе, да се коригују коефицијенти и за четврти, пети, шести и седми степен стручне спреме и да се обавезно уведе повећана накнада за разредно старешинство.

 

Извор: danas.rs
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 1 од 233