Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2019/2020

Тренутно онлине

Имамо 10 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Инклузија ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 


На састанку Форума средњих стручних школа, водио се разговор о инклузији и потешкоћама са којима се сусрећу запослени у средњим школама.

Наставни кадар, у редовним средњим школама, није едукован за образовање ученика са сметњама у развоју и веома им је тешко да реализују наставу када имају у одељењу неког ученика са сметњама у развоју. Запослени су мишљења да такав начин реализације наставе штети свим ученицима, како редовним, тако и самом ученику који је убачен у систем. Такође су мишљења да на семинарима у трајању од неколико дана не могу стећи адекватно знање како би квалитетно пружили подршку при учењу ученицима са сметњама у развоју. У средњој школи за децу са посебним потребама, сем дефектолога, раде и наставници општих и стручних предмета који су завршили стручно усавршавање у трајању од годину дана (четири семестра) , поред тога имају иза себе дугогодишње практично искуство и сваке године се додатно едукују преко семинара како би квалитетно реализовали наставу.

Најмеродавнији за образовање поменуте популације ученика су дефектолози – олигофренолози, који се школују искључиво за поменуту полпулацију ученика, док су за рад са ученицима са говорним поремећајима адекватно  едуковани искључиво логопеди.

Редовне средње школе све чешће похађају ученици са комбинованим сметњама, као и ученици смањених менталних способности, а последњих година све је више и ученика са аутизмом.

Поставља се питање за „стручњаке“ који су све ово одобрили да ли уопште знају шта је инклузија? Да ли је инклузија да дете ставите у редован систем, а да му не дате подршку? Да га пустите у редован систем да се сам сналази? Жалосно је то што се ради, пре свега, на штету деце, како оних са сметњама у развоју, тако и деце која имају способности, јер су ускраћени за посвећивање наставног кадра.

У средњим школама, која образују децу са поменутим проблемима, постоји ТИМ дефектолога који им се у потпуности посвећује.
Опширније...
 
На листи технолошких вишкова 4.700 просветара ПДФ Штампа Ел. пошта


Почиње преузимање запослених у просвети са непуном нормом

Пред почетак школске године на листи технолошких вишкова налази се 4.721 запослени у основним и средњим школама, од којих је 308 људи такозвани потпуни вишак, са слободних 100 одсто норме.


Међу њима је највише помоћних наставника у средњим школама, учитеља, мајстора, домара, али има и наставника различитих предмета. На листи вишкова је и 5.441 запослени (такозвана листа “Б”), који су радни однос засновали с непуном нормом. Истовремено, у образовним установама је слободно 32.083 места, с тим што је у овој цифри највећи број радних места на којима су ангажовани запослени на одређено време.


Технолошки вишкови који желе да заснују радни однос преузимањем у понедељак и уторак предају захтеве школама. Стручно упутство Министарства просвете о поступању приликом ангажовања запослених у установама образовања и васпитања, прописује да директори на захтеве морају да одговоре у среду и да до четвртка, 29. августа, до 15 сати унесу податке у информациони систем “Доситеј”. Нов пресек стања биће објављен у петак, 30. августа, након чега следи нови круг преузимања, речено је Данасу у Министарству просвете.

У Министарству очекују да највећи део посла буде завршен на активима директора на нивоу локалних самоуправа, који се одржавају током наредне недеље, а логистичку подршку у збрињавају вишкова пружиће радне подгрупе при школским управама и синдикати.

Извор: Данас

 
ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМ "ДОСИТЕЈ" - ЛИСТЕ РАДНИХ МЕСТА ПДФ Штампа Ел. пошта

 

ИНФО ФССШБ

 
На поправном испиту 1.000 ђака ПДФ Штампа Ел. пошта


Уместо да уживају у летњем распусту, поједини ученици средњих школа морају да поправљају јединице. Највећи проблем математика, физика и хемија. Професори имају обавезу да држе припремну наставу


ДОК ђаци одбројавају дане до краја летњег распуста, у средњим школама се већ увелико ради. Они који су били лењи током школске године или су бежали са часова морали су, уместо одмора, да загреју столицу и полажу поправне испите, како би уписали наредни разред. Међу њима има и деце која су, због болести или других оправданих разлога, морала да изостају из школе.


Према незваничним проценама, у престоници сваке године око 1.000 ученика изађе на поправни испит, због једне или две слабе оцене. Највише недовољних оцена је из математике, физике и хемије. Ипак, из Форума средњих стручних школа упозоравају да се број ученика који не заврше разред у року због слабих оцена, из године у године смањује.


- Све мање ђака излази на поправни, јер наставници све више поклањају оцене - каже Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда. - Како би школа била на "добром гласу" важно је да има што мање јединца и понављача. Као оправдање за слабе оцене ученици наводе да - наставници нису држали допунску наставу, да им није уписана оцена када су одговарали, да није евидентирана њихова активност током часа... Затим, одговарају пред комисијом која им поправи јединицу.


Антић истиче да никога не интересује то што ученици не долазе на часове допунске наставе, па после "прозивају" наставнике да нису држали часове. Он наглашава да су рад и дисциплина у школи веома лоши, као и да сви иду линијом мањег отпора, пошто су наставницима "везане" руке. Како би избегли расправе са ученицима и њиховим родитељима, лакше је омогућити деци да одговарају пред комисијом.

Опширније...
 
На поправном све мање ђака ПДФ Штампа Ел. пошта


Ученицима се масовно поклањају оцене, упозоравају из Форума средњих стручних школа. Број оних који полажу у августу због једне или две јединице је минималан последњих година


ФОРУМ средњих стручних школа Београда упозорава да се у школама масовно поклањају оцене, па је број ученика који "падају" на поправни испит у августу због једне или две јединице минималан. Како истичу у Форуму, последњих неколико година број одличних ученика је знатно порастао па у клупама углавном седе одликаши, који су се пре деценију и више могли избројати на прсте једне руке.


Према речима Милорада Антића, председника Форума, јединице се поправљају, углавном, у мају и јуну и на часовима допунске наставе. Он додаје да ретко ко од ученика остане за полагање у августу. Антић истиче да је у појединим школама више од половине одељења одлично, што је до пре неку годину било незамисливо.


- Наставници масовно поклањају оцене, чиме се урушавају основне образовне вредности, а то су знање, рад и дисциплина - каже Антић. - Најмања оцена није више јединица, већ двојка. У жељи да школа буде на добром гласу, има и директора који утичу на наставнике да не дају недовољне оцене. Има и ученика који траже да одговарају пред комисијом и увек прођу у следећи разред. Не би ме чудило да се ускоро код школа појаве табле са натписом "Код нас нема јединица".

Опширније...
 
Ко је у праву. Да ли ћемо остати без занатлија? ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Гостовање председника ФССШ Милорада Антића на Првој ТВ, заједно са председником ФБГ Александром Марковим у емисији Јутро можете видети од 29:40 минута овог прилога.


ИНФО ФССШ
 
Директор гимназије промовише средње стручне школе! ПДФ Штампа Ел. пошта


Имамо генерације одрасле уз ријалити: Директор Прве гимназије о укидању језичког смера и будућности

Открио је и шта ће бити са наставницима који губе часове и како су се нагодили са Министарством

Хаос који је настао након што се у јавности сазнало да ће бити укинуто одељење друштвено-језичког смера у Првој београдској гимназији, на кратко се смирио јер је образовање у Србији потресла нова афера. Цурење тестова за малу матуру.

Ипак, оно што се десило у Првој београдској гимназији само је почетак промена које тек чекају српско образовање. Како директор ове школе Александар Андрејић каже за Телеграф.рс, одељење је укинуто јер је тако диктирало тржиште и то је тендеција коју ћемо морати да прихватимо.

Како је дошло до укидања одељења друштвеног смера у Првој гимназији?

Министарство просвете је донело план уписа за наредну школску годину којим је предвидело једно одељење друштвеног смера мање. Организовао сам седницу наставничког већа и ту смо договорили да замолимо Министарство да прими делегацију Прве гимназије. Отишли смо на разговор са помоћником министра Пајићем, трајао је око сат времена.

Помоћник нам је објаснио да Министарство нема ништа против Прве гимназије и да је једини разлог што се једно одељење укида то што немамо просторних услова. Нисам могао да гарантујем да можемо да сместимо 10 одељења првог разреда у наредној години и у Министарству су, на основу онога што је тендеција последњих година, донели одлуку да се наредне школске године упише једно одељење мање друштвеног смера.

Нисте могли да гарантујете због недостатка простора, а не због недостатка интересовања ђака за друштвени смер?

Интересовање ђака за упис у Прву београдску гимназију је огромно. Највеће интересовање је за ИТ и природно-математички смер, а потом и за друштвено-језички смер. Додатни проблем је настао када су неке наше колеге и синдикат у своје протесте укључили ђаке. Њима су давали информације које нису валидне, тако да су створили конфронтацију, па је разматрано какав је који смер, фаворизован је друштвени а критикован ИТ смер... То је погрешно и потпуно небитно, јер су наши ђаци фантастични на свим смеровима.

ДВА ВАЖНА ОБЕЋАЊА МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ

На које информације мислите кад кажете да "нису добијали валидне информације"?

Причано им је да ће се урушавати гимназија, да нам је неко нешто отео, да морамо да бранимо гимназију јер је угрожена, да је Министарство против гимназије...То што је деци на овај начин пласирано, доживљавам као изузетно неодговорно. Јединствен став Наставничког већа који се огледао у незадовољству планом уписа и у складу са тим заказивању разговора са Министарством је злоупотребљен, синдикат је организовао протест потпуно занемаривши одржани састанак и интересе Гимназије. Иза свега тога видим одређене интересе појединаца. Пласирана је информација да је укинуто једно одељење и да ће се онда укинути још једно и још једно, све док не постанемо стручна школа?! Притом да не говоримо колико је ружно на тај начин омаловажавати стручне школе.

А неће бити даљег смањивања одељења друштвеног смера?

Не. Као закључак састанка у Министарству договорено је да се неће убудуће смањивати број одељења друштвено-језичког смера у Првој београдској гимназији. Напротив, школске 2020/21. ће се одобрити упис три одељења друштвено-језичког смера. Други закључак је да ће се, имајући у виду просторне проблеме гимназије, Министарство ангажовати у вези изградње спортске сале. Иначе, интересовање ученика је толико да бисмо на сваком смеру могли да упишемо бар још два додатна одељења.

СУДБИНА НАСТАВНИКА ИСТОРИЈЕ, ГЕОГРАФИЈЕ, ЛАТИНСКОГ...

Како коментаришете тврдње да се срозава образовање и тиме што се у специјалним одељењима попут ИТ одељења укидају или смањују часови из општеобразовних предмета, латинског и другог страног језика, историје, географије...?

Не слажем се.

А да ли утиче на квалитет њиховог образовања то што се смањује број из часова из историје, географије..?

Ако мање учите о једној области више учите о другој. Ниво и квалитет ученика ИТ одељења је такав да ђаци постижу фантастичне резултате. Они се такмиче из историје, књижевности, пишу одличне саставе. Образовања деце зависи и од њих самих. Ми ћемо им пружити све оно што подразумева програм, а о нивоу образовања у Првој београдској гимназији сувишно је и говорити. У свим струкама имате оне који не раде како треба. Пошто се код нас у просвети ради са децом, то је недопустиво, па је борба неминовна.

Опширније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 3 од 193