Предлог рационализације педагошке администрације
1. Администрација се води у е облику саставни део је ес Дневника. Наставник нема обавезу да документацију води у писаном облику... Опширније
Медији преносе - Форум средњих стручних школа: Иста плата благајнику и теткици
Форум средњих стручних школа оценио је данас да је одлука Владе о коефицијентима за обрачун плата запослених у просвети скандалозна.
„Изједначити оне са петим степеном стручне сп... Опширније
Скандалозна уредба о коефицијентима!
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
СТАРА УРЕДБА О КОЕФИЦИЈЕНТИМ ЗА ОБРАЧУН ПЛАТА У ЈАВНИМ СЛУЖБА... Опширније
БРУКА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА! ПРОФЕСОРКА КОЈОЈ СУ УЧЕНИЦИ ИЗМАКЛИ СТОЛИЦУ ДРЖАЋЕ САМО 1 ЧАС У ШКОЛИ! Плату ће зарађивати у библиотеци
Професорка енглеског из Техничке школе у Трстенику Марија Стевановић, коју су у новембру прошле године тројица ученика малтретирали и понизили измакавши јој столицу па видео-снимак пл... Опширније
Конференција четири репрезентативна синдиката: "Вратите достојансто образовању!"
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
Хоћемо педагошке асистенте за помоћ наставницима
18. августа школе су добиле... Опширније
Међу нама - шта је са предлогом за повећање додатка за разредне стрешине
ИНФО ФССШ
Стручно упутство за рад одељењског старешине - 23.03.2023.
ИНФО ФССШ
СТОП МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНИМА У ШКОЛАМА
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
СТОП МОБИЛНИМ ТЕЛЕФОНИМА У ШКОЛАМА
Забрињава податак зашто школе у Србији не покрену акцију „Стоп мобилним телефонима“ у школама или макар у учионицама. Инертност и пасивност директора и других школских органа да уведу ову забрану упућују на закључак да оно што је Радна група за превенцију насиља при Министарсву просвете донела као закључак они не желе да примене. Због тога би Министарство просвете, науке и технолошког развоја требало одлучније да реагује, а не да, као одлуком из децембра 2022. године остави школама да самоиницијативно о томе одлучују, јер познато им је да директори школа спавају и најчешће иду линијом мањег отпора да се случајно не би коме замерили.
Три месеца од доношења ове препоруке Министарства имамо сазнање да је тек сада прва школа у Новом Саду донела одлуку о забрани ношења мобилних телефона у школи. Будите сигурни да ће забрана употребе мобилних телефона утицати на концентрацију ђака, на њихову пажњу што ће као последицу имати остварење бољих резултата. Такође ће се избећи лоша навика ученика да снимају све и свашта и то каче на друштвене мреже и тако деградирају наставнике, школу, па на крају и цео образовни систем.
Питамо се зашто директори и други школски органи не спроводе овај закључак који је у интересу свих структура у друштву. Учење и рад на часу ће сигурно бити побољшано, а самим тим и дисциплина ђака. Уверени смо да би ова одлука утицала и на смањење насиља у школама. Зато апелујемо на све актере у систему образовања, па и синдикате и председнике синдиката да посете органе школа, анимирају их и предоче им предности увођења забране мобилних телефона у учионицама. Ако се то не уради, испада да је Радна група радила про форме и да се само беспотребно губило време јер њене одлуке и закључке већина директора и органа у школама не поштује и не ферма их ни два одсто.
Зато још једном апелујемо и молимо да се акција „Стоп мобилним телефонима у школама“ што пре реализује.
У Београду, 29. 03. 2023. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
Зашто је систем оцењивања у Србији лош и како га треба мењати
Пре мало више од годину дана писала сам о томе зашто би требало укинути усмено оцењивање.
Ево наставка, после наговештаја да ће наставници морати, на захтев родитеља, да им достављају образложење за сваку оцену, у писаној форми (иако то, наводно, није баш тако).
И даље верујем да је укидање усменог испитивања за оцену у најбољем интересу и наставника и родитеља. У исто време ме све ове полемике о оцењивању нимало не чуде, а ево и зашто.
Не радим у просвети у Србији, али сам упозната са нашим системом, јер сам делом у њему била, анализирала га за потребе својих студија студија, а сада ми је и дете део нашег система. Студирала сам комбинацију образовне политике/администрације и педагогије, и радила за министарство просвете у иностранству. Упозната сам са образовним системима неколико земаља: Италија, Француска, Шпанија, Велика Британија, Ирска, САД, и Канада.
Мој став да треба укинути оцењивање усменим путем наишао је на доста критика. То да се наши просветни радници не слажу са том идејом је једна ствар. Али коментари на друштвеним мрежама показују да део нашег наставног кадра уопште није упућен у то како функционише просвета ван граница ове земље. Па да почнемо од овог.
Као прво, што се тиче земаља које сам навела два пасуса изнад, усмено оцењивање је дозвољено САМО у Италији. Тако је, добро сте прочитали. У свим другим земљама није дозвољено наставнику да усмено испитује ђаке (евентуално само страни језик). То не значи да се на часовима не воде дебате и разговори и да наставнику није дозвољено да поставља питања ђацима. Али није дозвољено да их оцењује на основу тога. Иначе, ово не можете по својој вољи радити ни у Италији где постоји усмени. Зна се када је време предвиђено за то и када се оцењује, а то није на сваком часу.
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Министарство просвете Немањина 22-26 На руке министру просвете Бранку Ружићу
Разредни старешина претрпан обавезама
Поштовани минситре, Да ли сте ви и ваши сарадници заборавили на увећање додатка разредним старешинама од 4 до 7 одсто, које је Радна група за превенцију насиља усвојила? Да ли сте поред Закона о основама система образовања донели, заједно са Министарством финансија, и Уредбу о повећању зараде разредним старешинама или сте на овај предлог који је Радна група усвојила, потпуно, намерно или случајно, заборавили. Видимо из предлога Закона о систему образовања да сте се ипак бавили разредним старешинством и да сте, када су обавезе одељенских старешина у питању, били врло маштовити. Нисте заборавили да одељенског старешину оптеретите додатним обавезама, али да тај посао наградите и повећањем накнаде вам је некако промакло и изостало. Надамо се да ћете у скорије време ипак уважити одлуке Радне групе и да ћете што хитније повећати накнаде за обављање функције одељенског старешине. Измене и допуне Закона о систему образовања предвиђају додатне обавезе за разредне старешине, као да су они хоботнице са осам екстремитета, а од повећања зараде ни речи.
ОДЕЉЕЊСКИ СТАРЕШИНА ВОДИ ПОСЕБНУ ЕВИДЕНЦИЈУ О ПОЈАЧАНОМ ВАСПИТНОМ РАДУ, У КОЈУ СЕ УНОСЕ ПОДАЦИ О: ДОГАЂАЈУ, УЧЕСНИЦИМА, ВРЕМЕНСКОЈ ДИНАМИЦИ, ПРЕДУЗЕТИМ АКТИВНОСТИМА И МЕРАМА И ДЕЛОТВОРНОСТИ ПОЈАЧАНОГ ВАСПИТНОГ РАДА.
ОДЕЉЕЊСКИ СТАРЕШИНА, ЗАЈЕДНО СА СТРУЧНИМ САРАДНИЦИМА, ОДНОСНО СА ТИМОМ ЗА ЗАШТИТУ ОД ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, НАСИЉА ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА ИЛИ ТИМОМ ЗА ИНКЛУЗИЈУ САЧИЊАВА ПЛАН ПОЈАЧАНОГ ВАСПИТНОГ РАДА КОЈИ ТРАЈЕ ДО ОКОНЧАЊА ВАСПИТНО-ДИСЦИПЛИНСКОГ ПОСТУПКА, А ДЕЛОТВОРНОСТ/РЕЗУЛТАТЕ ПОЈАЧАНОГ ВАСПИТНОГ РАДА ДИРЕКТОР, ОДНОСНО НАСТАВНИЧКО ВЕЋЕ ЦЕНИ /УЗИМА У ОБЗИР ПРИ ИЗРИЦАЊУ ВАСПИТНО- ДИСЦИПЛИНСКЕ МЕРЕ.
СА УЧЕНИКОМ КОЈИ ВАН ПРОСТОРИЈА ШКОЛЕ ИЛИ ПРОСТОРА У КОМЕ ШКОЛА РЕАЛИЗУЈЕ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНИ РАД, УЧИНИ ПОВРЕДУ ЗАБРАНЕ ИЗ ЧЛ. 110-112. ОВОГ ЗАКОНА, У ШКОЛИ СЕ СА УЧЕНИКОМ РЕАЛИЗУЈЕ ПОЈАЧАН ВАСПИТНИ РАД, УЗ ПРЕДУЗИМАЊЕ ДРУГИХ АКТИВНОСТИ.
БУРНА РЕГОВАЊА: Просветна јавност о предложеним изменама Закона о основама система образовања и васпитања
ПРЕДЛОГ измена и допуна Закона о основама система образовања и васпитања, изазвао је бурна реаговања.
У стручној јавности, сагласни су да новине представљају даље урушавање квалитета образовног система. Највећи револт је изазвала одредба да ће професори, на захтев родитеља, морати писмено образлажу оцену. Ништа мање наставнике није увредио ни предлог да ће запослење бити могуће са завршеним мастером на било ком факултету.
Ипак, већина сматра да предложене измене неће бити усвојене, нити заживети у пракси. Према речима Милорада Антића, председника Форума средњих стручних школа Београда, Министарство просвете је смислило нову игрицу за забаву ученика у којој је победник онај ко се буде више пута жалио на оцену. Истичући бесмисленост овог предлога, он наводи да је за "очекивати" да се бира и школа, која буде имала највише изјава наставника. - Предложене измене воде ка још већем злостављању и малтретирању наставника - каже Антић. - Како би то избегли, они ће, линијом мањег отпора и давати оцене, не замерајући се родитељима и ђацима. Чињеница је да недостају наставници појединих предмета, али не може се занемарити стручност и квалитет, како би се решио овај проблем. Недопустиво је да се дозволи да у школи може да ради неко ко је завршио мастер на било ком факултету. Знамо сви како је лако доћи до диплома на приватним факултетима. Где је ту стручност? То је тотално срозавање критеријума за позив професора.
Антић сматра и да је бесмислена одредба да је одељенски старешина дужан да води евиденцију о појачаном васпитном раду над учеником, истичући, да разредни није хоботница и да поред свог, преузима посао који је у надлежности педагога и психолога.
НАСТАВНИЦИ ЋЕ ПИСАТИ И "ОПРАВДАЊА" ЗА ОЦЕНЕ: Измене закона о основама система образовања и васпитања уводе у наставу средњошколце и мајсторе
АКО се усвоје измене и допуне Закона о основама система образовања и васпитања, од септембра ће практичну и наставу из стручних предмета у уметничким и средњим стручним школама моћи да предају и свршени средњошколци! За катедром се, такође, могу наћи и предавачи са мастером из било које области тако да ће, рецимо, професор биологије моћи да буде и неко ко је после основних студија на Биолошком факултету, завршио постдипломске студије на економији!
Уз ове измене, које су саставни део предложених измена Закона о основама образовања и васпитања, новина је и то да ће се ђаци два пута оцењивати из владања, по једном у сваком полугодишту, и то би био први пут да се оваква пракса уводи у наше школе. Наставници ће, ако родитељи затраже објашњење за оцену, морати да пишу изјаву директору у којој ће образложити зашто је, рецимо, дете добило двојку, а не тројку.