Предлог рационализације педагошке администрације
1. Администрација се води у е облику саставни део је ес Дневника. Наставник нема обавезу да документацију води у писаном облику... Опширније
Медији преносе - Форум средњих стручних школа: Иста плата благајнику и теткици
Форум средњих стручних школа оценио је данас да је одлука Владе о коефицијентима за обрачун плата запослених у просвети скандалозна.
„Изједначити оне са петим степеном стручне сп... Опширније
Скандалозна уредба о коефицијентима!
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
СТАРА УРЕДБА О КОЕФИЦИЈЕНТИМ ЗА ОБРАЧУН ПЛАТА У ЈАВНИМ СЛУЖБА... Опширније
БРУКА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА! ПРОФЕСОРКА КОЈОЈ СУ УЧЕНИЦИ ИЗМАКЛИ СТОЛИЦУ ДРЖАЋЕ САМО 1 ЧАС У ШКОЛИ! Плату ће зарађивати у библиотеци
Професорка енглеског из Техничке школе у Трстенику Марија Стевановић, коју су у новембру прошле године тројица ученика малтретирали и понизили измакавши јој столицу па видео-снимак пл... Опширније
Конференција четири репрезентативна синдиката: "Вратите достојансто образовању!"
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
Хоћемо педагошке асистенте за помоћ наставницима
18. августа школе су добиле... Опширније
"Имају све петице, а на тесту буду испод просека": Ових 6 округа су шампиони у броју вуковаца Број одличних ђака за нијансу је смањен у односу на прошлу годину
Једно од највећих достигнућа у току основне школе јесте Вукова диплома, а услов за добијање исте до ове школске године био је да ученик има све петице од петог до осмог разреда. Ово достигнуће у току 2021/22. школске године постигло је највише ђака из Београда, а њихов успех је самим тим био већи на сва три завршна теста.
Ове школске године 8.374, односно 13,6 одсто ученика у Србији је завршило основну школу са Вуковом дипломом, што је у процентима нешто мање у односу на претходне две генерације (2019/2020: 8.482 или 13,8%, 2020/2021: 8.886 или 13,9%).
После Београда у ком их је било 2.048, на другом месту по броју вуковаца налази се Јужнобачки округ са 866, затим Нишавски са 587 и Шумадијски са 356, док пето место деле Јужнобанатски и Рашки са по 344 ђака са свим петицама.
Више од половине ученика који су у јуну 2022. полагали завршни испит VI разред су завршили одличним успехом (51,3%). За нешто више од 10% је смањен број одличних већ у следећем VII разреду (41,1%). Одличан успех на крају осмог разреда остварује 42,6 одсто ђака, врло добар 34,8 одсто, добар 21,1 одсто и само 1,5 одсто ученика довољан успех. Укупно посматрано, општи успех на крају осмог разреда се углавном подудара са општим успехом претходне генерације (одличних 43%, врло добрих 34%, добрих 22% и довољних 1%).
Просечан општи успех у осмом разреду износи 4,11, док је медијана 4,20, односно половина ученика на крају VIII разреда остварује просек изнад ове вредности. Овај резултат је за нијансу слабији од прошлогодишњег. Са просечном оценом 5,00 осми разред је 2022. године завршило 11.452 ученика или 18,6% укупне популације, што је за пола процента мање у односу на прошлогодишњих 19,1% ученика са свим петицама на крају VIII разреда.
Уједно, ова школска година била је последња у којој се за Вукову диплому рачунао успех од петог до осмог разреда, с обзиром на то да нова правила налажу да ђаци од сада такав успех имају почевши од другог разреда.
Како каже председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић за Telegraf.rs, промена правилника за добијање Вукове дипломе неће направити велику разлику у броју вуковаца, јер већина ученика од првог до четвртог разреда има све петице. Међутим, додаје да је број ученика са просеком 5,00 нереалан.
Разредно старешинство као казна: Када наставницима који су и одељењске старешине следи повећање плате?
Наставници који су разредне старешине убудуће би на име додатка за разредно старешинство требало да добијају око 5.000 динара, ако се обистини обећање Министарства просвете да ће овај додатак бити повећан са четири на седам одсто.
Просветним радницима који су и одељењске старешине до сада је за ту обавезу месечно следовало по 2.650 динара, а због секторског повећања зарада у образовању од 1. јануара за 12,5 одсто, додатак за старешинство од јануарске плате износиће око 3.000 динара.
Да достигли поменутих 5.000 динара Влада ће морати да промени уредбу о коефцијентима, у којој је сада дефинисано да наставницима који су и разредне старешине следује увећање коефицијента за четири процента.
Занимљиво је да ова промена није договорена приликом недавних разговора представника синдиката образовања и Министарства просвете поводом измена Посебног колективног уговора за запослене у основним, средњим школама и домовима ученика, већ на Радној групи за превенцију и спречавање насиља у школама.
Предлог је потекао од Синдиката радника у просвети Србије (СРПС), чији потпредседник Милорад Антић за Данас објашњава би повећање накнаде за разредне старешине знатно допринело смањењу сваке врсте насиља у школама.
– Разматрајући предлоге за спречавања насиља у школама и заштите, не само ученика, него и наставника који су све чешће изложени разним облицима злостављања од стране ученика, долазимо до тога да највећи број предложених активности у случају насиља у образовним установама, подразумева додатно оптерећење одељењског старешине у његовој иначе веома захтевној функцији – каже Антић.
Дуг списак обавеза
Према Антићевим речима, одељењски или разредни старешина представља педагошког, организационог и административног руководиоца одељења.
– Уз редовне обавезе предметног наставника, одељењски старешина је одговоран за функционисање одељењске заједнице и задужен за праћење постигнућа и напретка сваког ученика у свим аспектима васпитно-образовног процеса. Њихова улога подразумева и праћење здравственог, породичног и емоционалног стања ученика, сарадњу са родитељима, предметним наставницима, као и са стручним службама у школи. Задужени су за пружање помоћи и подршке ученицима, организовање и учествовање у појачаном васпитном раду, вођење дисциплинских поступака, предузимање и евидентирање васпитно-дисциплинских мера. Одељењски старешина припрема седнице и спроводи одлуке одељењских већа, одговоран је за ажурирање педагошке документације – набраја Антић непрегледан списак обавеза због којих се наставници нерадо прихватају ове обавезе.
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
С А О П Ш Т Е Њ Е
Предлог за повећање плата запосленима у основним и средњим школама и домовима ученика на основу Уредбе о коефицијентима за обрачун и исплату плата запослених у јавним службама /Сл. гласник РС бр. 44/2001, 15/2002-др. уредба, 30/2002, 32/2002-испр,.......123/2021-др.закон/ који износи 4 % на минимум 7 % на основну плату за обављање функције разредног старешине!!!
Врло смо срећни што је председник ФССШ Милорад Антић испред синдиката радника у просвети Србије предложио ову промену и повећање надокнаде за разредно старешинство. Ово је врло одговорна и захтевна улога и функција. Одељенски или разредни старешина представља педагошког, организационог и административног руководиоца одељења. Уз редовне обавезе предметног наставника, одељенски старешина је одговоран за функционисање одељенске заједнице и задужен за праћење постигнућа и напретка сваког ученика одељења у свим аспектима васпитно-образовног процеса. Поред тога, разредни старешина је, због предложених активности у случају насиља у образовним установама додатно оптерећен. Сматрамо да ће повећањем надокнаде за обављање функције разредног старешине то бити додатни мотив за ангажовање и преданији рад и процес праћења сваког ученика појединачно, што ће у крајњој инстанци резултирати и смањењем насиља у школским установама. Такође, уз овај предлог о повећању накнаде, иде и предлог да се донесе Правилник и упутство о раду одељенских старешина и то на нивоу Министарства науке, просвете и технолошког развоја којим би се обезбедило да само наставник са лиценцом (који има одрађених 30 сати семинара на тему одељенског старешинства), може обављати функцију одељенског старешине и који би својим професионалним компетенцијама могао да одговори на све изазове ове захтевне улоге, а уз то да буде и адекватно награђен. Врло смо поносни што је радна група препознала позитивне стране ових предлога и једногласно их и без икаквих примедби усвојила. Надамо се да ће и друге институције које о овоме одлучују такође увидети све предности ових предлога и да ће их и оне усвојити и применити.
У Београду, 10. 01. 2023. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
СРЕЋНА НОВА 2023. ГОДИНА
ИНФО ФССШ
Усаглашене мере Радне групе за борбу против насиља
Радна група за превенцију насиља усагласила је данас кључне мера и активности које је потребно предузети у наредном периоду како би се унапредио систем за реаговање на насиље, као и за његову превенцију.
Министар просвете Бранко Ружић рекао је да су мере пажљиво сагледане, разматране њихове последице и прецизиране активности које је потребно предузети да би се реализовале.
Он је навео да ће до 24. децембра бити дефинисан предлог аката које је потребно изменити како би се наведене мере спровеле.
Верујем да ће мере које смо усагласили на данашњем састанку омогућити ефикасније реаговање када су сви облици насиља у питању, као и да ће деловати и подстицајно и превентивно и да ће додатно осигурати да ученик и његова заштита и подршка буду у фокусу“, оценио је министар.
Он је подсетио да је насиље сложен друштвени феномен и да је циљ да сви сегменти буду укључе у његово решавање.
У наредном периоду предстоји измена закона и подзаконских аката, као и финансијске анализе и ефекте за неке од мера које је предложила Радна група“, рекао је министар и додао да је пре свих мера потребна позитивна промена става према васпитном и превентивном раду школе, родитеља и свих других друштвених фактора.
Међу предложеним мерама су бројчано оцењивање владања од 5. до 8. разреда основне школе у току и на крају првог и другог полугодишта, као и да та оцена улази у просек. Предложено је и одлагање исписивања ученика из средње школе уколико је против њега покренут васпитно-дисциплински поступак, до његовог окончања.
Школама ће бити препоручено да пропишу Општим актом школе мере за употребу мобилних телефона током наставе.
Међу мерама су повећање броја педагога и психолога у основним школама, повећање износа накнаде за рад одељенских старешина, као и доношење Правилника о раду одељенских старешина.
Такође, предложено је и повећање минималних новчаних казни за тежу повреду обавезе родитеља из члана Закона о основама система образовања и васпитања која се односи, између осталог, и на неучествовање у васпитном раду детета, као и за члан закона који прописује повреду забране (забрану дискриминације, насиља, злостављања и занемаривања).
Један од предлога је и израда нових и ревизија постојећих стручних упутстава о сарадњи и комуникацији институција под надлежношћу Министарства просвете, Министарства за бригу о породици и демографији, Министарства здравља, Министарства правде и МУП.
Предложена је и измена Правилника о обављању друштвено-корисног, односно хуманитарног рада, као и измена Правилника о протоколу поступања у установи у одговору на насиље, посебно у делу који предвиђа да се трећи ниво насиља пријављује и путем платформе „Чувам те“.
Форум средњих стручних школа је подржао професора Кнежевића
СУСПЕНЗИЈА професора математике у Шестој београдској гимназији Јована Кнежевића, међу ученицима познатијег као Јоца Убица, изазвала је опречна мишљења у јавности.
Колеге су јавно стале у његову одбрану и затражиле да буде одмах враћен на посао, а подржали су га и бивши ученици. Међутим, родитељи који су написали петицију за смену и део јавности су одлучни у намери да треба да изгуби лиценцу за рад.
Професор Кнежевић је одбацио све оптужбе које су на његов рачун изнели родитељи - психичко злостављање, вређање ученика, оцењивање. Како је навео, у више од три деценије дугој каријери, само су пет-шест пута родитељи дошли код њега да се буне.
- Све што кажете може да се мало изврне, да се у другачијем контексту прикаже. Нити сам ја коме претио нити имам ту идеју - рекао је Кнежевић.
- Покушавао сам да им објасним да је знање њихова плата и да ако буду провели четири године не радећи ништа осам сати дневно, већ ће бити у банкроту кад буду почели да студирају.
Према речима Радисава Милића, директора Шесте гимназије, професор није суспендован због оцењивања, начина рада и претешких писмених задатака, о чему постоји доста притужби. Он је навео да је "суспензија уследила због основане и прилично темељне сумње у његов однос према ученицима, због основаних или делимичних доказа о постојању психичког злостављања ученика."
Форум средњих стручних школа је подржао професора Кнежевића, као колегу. Ипак, сматрају да влада анархија у оцењивању.
- Не постоји унутрашња и спољна контрола оцењивања - сматра Милорад Антић, председник ФССШБ.
- Професори оцењују како им се прохте, већина њих не поштује правилник о оцењивању и комуникацију са децом. Немогуће је да скоро цело одељење добије јединице или петице.
Радној групи за превенцију и спречавање насиља у систему образовања
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Радној групи за превенцију и спречавање насиља у систему образовања
Предлог за повећање плата запосленима у основним и средњим школама и домовима ученика на основу Уредбе о коефицијентима за обрачун и исплату плата запослених у јавним службама /Сл. гласник РС бр. 44/2001, 15/2002-др. уредба, 30/2002, 32/2002-испр,.......123/2021-др.закон/ који износи 4 % на минимум 7 % на основну плату коју прима запослени!!!
О Б Р А З Л О Ж Е Њ Е
Разматрајући предлоге који се тичу спречавања насиља у школама и заштите не само ученика него и наставника који су све чешће изложени разним облицима злостављања од стране ученика, долазимо до тога да највећи број предложених активности у случају насиља у образовним установама, подразумева додатно оптерећење одељењског старешине у његовој иначе веома захтевној функцији.
Одељенски или разредни старешина представља педагошког, организационог и административног руководиоца одељења. Уз редовне обавезе предметног наставника, одељењски старешина је одговоран за функционисање одељењске заједнице и задужен за праћење постигнућа и напретка сваког ученика одељења у свим аспектима васпитно-образовног процеса.
Поред основнеулоге, која се састоји у подстицању развоја личности ученика и њихових способности, разредне старешине су одговорне за функционисање одељењске заједнице уз уважавање специфичности у погледу интелектуалних капацитета и различитости условљених социјалним миљеом из кога ученици долазе. Њихова улога подразумева и праћење здравственог, породичног и емоционалног стања ученика, сарадњу са родитељима, предметним наставницима као и са стручним службама у школи. Задужени су за пружање помоћи и подршке ученицима, организовање и учествовање у појачаном васпитном раду, те вођење дисциплинских поступака, предузимање и евидентирање васпитно-дисциплинских мера. Одељенски или разредни старешина припрема седнице и спроводи одлуке одељењских већа, одговоран је за ажурирање педагошке документације.
Неоспорно је, дакле, да је на одељењском старешини мноштво обавеза и велика одговорност, а да је надокнада за веома обиман и сложен рад, изузетно ниска. Наиме, надокнада од свега 4%, (2.655 динара), делује на наставнике дестимулативно, те се и функција разредног старешине доживљава као терет у времену све захтевнијих свакодневних задатака које имају као наставници предметне наставе.
Зато предлажемо да се износ од 4 % повећа на 7 % за разредне старешине, те да се донесе Правилник о раду одељенски старешина и то на нивоу Министарства науке, просвете и технолошког развоја којим би се обезбедило да само наставник са лиценцом (који има одрађених 30 сати семинара на тему одељенског старешинства), може обављати функцију одељењског старешине и који би својим професионалним компетенцијама могао да одговори на све изазове ове захтевне улоге, а уз то да буде и адекватно награђен.
Сматрамо да би ово повећање накнаде за разредне старешине, знатно допринело смањењу сваке врсте насиља у школама.