Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@ptt.rs Београд
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е
... Опширније
Улога дефектолога у изради и реализацији ИОП-а
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@ptt.rs Београд
Улога дефектолога у изради и реализацији ИОП-а и раду с... Опширније
Ђаци ових школа у Србији већ две године уче “одбрану”: Надлежни најављују да тај предмет треба да се уведе у све школе
“Основе система одбране Републике Србије” похађаће сви ученици трећег и четвртог разреда средњих школа, обелоданила су ресорна министарстваВест да ће ученици трећег и четвртог разреда ср... Опширније
У 22 средње стручне школе пилотирање поступка претходног учења
У 22 средње стручне школе од овог пролећа биће тестиран поступак признавања претходног учења, односно алтернативног начина за стицање квалификације.Кроз овај пилот програм Министарство просвете, на... Опширније
ОТКАЗАТИ СВА ТАКМИЧЕЊА И СМОТРЕ!
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@ptt.rs Београд
МИНИСТАРСТВУ НАУКЕ, ПРОСВЕТЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ МИНИСТРУ Г.-ДИН... Опширније
АЏИЈЕ НЕСТАЈУ, КЛОВНОВИ СТУПАЈУ НА СЦЕНУ Нова занимања принудила НЗС да обнови регистре према стручној дипломи
Више од 4.000 квалификација свих нивоа образовања нашло се на јединственој листи Министарства просвете, науке и технолошког развоја и агенције за квалификације. Тако ће сви они ... Опширније
Министарство разматра све могуће опције за наставак школске годинеЂаци ће се вратити на наставу како је и планирано, 18. јануара. Сви основци и средњошколци друго полу... Опширније
Како се одређује висина пензије?
Сваком будућем пензионеру једно од најважнијих питања је – колика ће му бити пензија.Такође, врло често и они који су решење о пензији већ добили нису... Опширније
Нова правила у оцењивању ученика: Због короне оцене ће се закључивати на другачији начин
Измена правилника ће омогућити наставницима да закључе оцене и када их има мање од четири у дневнику
У тренутку када се прешло на онлајн наставу, због епидемије корона вируса, поставило се питање како завршити школску годину - док ће се градиво некако и надокнадити лекцијама "на мрежи", велико је питање било како ће се оцене закључивати. Министарство просвете изменило је правилник, па за закључивање оцена више није потребно да ученик у дневнику има најмање четири (за неке предмете две) оцене у полугодишту, већ је довољна и само једна.
Дакле, ако је ђак добио једну оцену пре него што су школе биле физички затворене, та оцена довољна је за закључивање. Ипак, предвиђено је оцењивање и током онлајн наставе, тако да ће у пракси ученици, ипак, имати више оцена. И важна напомена је да ово правило важи искључиво у ситуацијама попут ове која нас је сада задесила - која угрожава здравље ученика и наставника.
- Изменама Правилника о оцењивању у основним и средњим школама, није прописана доња граница колико оцена ученик треба да добије у току полугодишта, па је могуће да наставник оцени ђаке само једном оценом и да се на основу те изведе закључна - наводе у Министарству просвете.
ПРАВИЛНИК о изменама Правилника о оцењивању ученика
На основу члана 75. став 5. Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС”, бр. 88/17, 27/18 – др. закон, 10/19 и 6/20),
Министар просвете, науке и технолошког развоја доноси
ПРАВИЛНИК о изменама Правилника о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању
Члан 1.
У Правилнику о оцењивању ученика у средњем образовању и васпитању („Службени гласник РС”, број 82/15), у члану 17. став 7. мења се и гласи: „Ученику који није оцењен најмање четири пута из обавезног предмета и изборног програма у току полугодишта не може се утврдити закључна оцена, изузев у случају када због угрожености безбедности и здравља ученика и запослених није могуће оценити ученика потребан број пута.”.
Став 8. мења се и гласи: „Изузетно од става 7. овог члана, ако је недељни фонд часова обавезног предмета и изборног програма један час, ученику се може утврдити закључна оцена ако је оцењен најмање два пута у полугодишту или мање, у случају када због угрожености безбедности и здравља ученика и запослених није могуће оценити ученика потребан број пута.”.
Члан 2.
Овај правилник ступа на снагу осмог дана од дана објављивања у „Службеном гласнику Републике Србије”.
Број 110-00-00110/2020-04 У Београду, 22. априла 2020. године Министар, Младен Шарчевић, с.р.
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН ЗА НАСТАВАК РАДА ШКОЛЕ У РАЗЛИЧИТИМ УСЛОВИМА
ОПЕРАТИВНИ ПЛАН ЗА НАСТАВАК РАДА ШКОЛЕ У РАЗЛИЧИТИМ УСЛОВИМА ПРОГРАМА УЧЕЊА УДАЉЕНОСТИ ЗА ОСНОВНЕ И СРЕДЊЕ ШКОЛЕ
Влада Републике Србије одлучила је да привремено обустави директно образовање у основним и средњим школама због тренутне епидемиолошке ситуације у земљи. Привремена обустава директне наставе у школама не значи обуставу образовног рада са ученицима, а Министарство образовања, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у тешким условима, кроз спровођење образовног рада даљинским учењем у циљу постизања право студената на образовање.
Почетак реализације образовног рада о учењу на даљину је 17. марта 2020. године.
Реализација образовног рада предвиђена је на различите начине и приступе у комуникацији са ученицима и родитељима / законским представницима. На овај начин ће различити облици, начини и приступи у комуникацији бити у функцији пружања потребних информација и подршке у спровођењу образовног рада даљинским учењем, узимајући у обзир укупне људске и техничке ресурсе школа, као и техничке капацитете породица ученика .
У организованом учењу на даљину које пружа Министарство, фокус је на програмском садржају општих и струковних предмета са највећим бројем часова. Поред тога, школе су посвећене да осмисле, у складу са својим ресурсима за подршку на даљину и користећи расположиве платформе за учење, начине приказивања садржаја у свим другим предметима и програмима, на основу прописаних наставних планова и програма учења.
Да би постигле једнака права на образовање сву децу, школе су у обавези да, када не постоји могућност успостављања комуникације са ученицима коришћењем информационих и комуникационих технологија, пронађу алтернативне начине подршке учењу, узимајући у обзир све препоруке за спречавање ширења вируса ЦОВИД. -19, имајући у виду, пре свега, студенте слабијег социо-економског порекла, као и све остале студенте који на располагању немају електронске облике комуникације и друге савремене комуникационе ресурсе.
Смернице за планирање и реализацију образовног рада путем учења на даљину у периоду када не постоји директна настава, у зависности од нивоа образовања и васпитања и предвиђеног облика, су:
Образовни садржаји за учење на даљину који се емитују на трећем каналу Радио-телевизије Србије (РТС канал 3) за основце
Сваког дана, са почетком у 8.00, шест дана у недељи емитират ће се посебно припремљени и прилагођени образовни садржаји за ученике основних школа, који обухватају обрађене наставне јединице изабраних предмета, у складу с прописаним наставним планом и програмом наставе и учења.
Часови ће се емитовати на РТС каналу 3, према распореду наставе, који ће бити доступан на веб страници Министарства образовања, науке и технолошког развоја (rasporedlengov.gov.rs) дан пре емитовања.
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
МИНИСТАРСТВУ ПРОСВЕТЕ, НАУКЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА Ул. Немањина бр. 22-26 11000 БЕОГРАД
ПРЕДМЕТ - ОДГОВОР НА ДЕМАНТИ МИНИСТАРСТВА ПРОСВЕТЕ
Сваким ћутањем на лажи и неистине постајете саучесник у истим тим лажима и неистинама. Форум средњих стручних школа се увек борио за истину, правду и човекољубље. То је мотив којим ми почињемо сваки састанак.
Због тога одговарамо на де мантији који сте поводом наше конференције за медије објавили на свом сајту (mpn.gov.rs)
Колега Жељко Марчетић је проглашен технолошким вишком 15. августа 2019. године. Као што сте упознати, покушао је да допуни фонд часова у више школа којима се обратио писменим путем и у електронској форми.
У школама којима се обратио приказано је у „Доситеју“ да има слободно 50 одсто норме за радно место библиотекар.
Одговор је добио у писаној форми само од две школе Техноарта и Трговачке школе. Остали нису нашли за сходно ни да му одговоре.
Након тога, у септембру, се обратио Министарству просвете, науке и технолошког развоја од кога је 1.10.2019. године добио одговор бр: 112-01-1220/2019-11/123. У одговору је била препорука директору Тринаесте београдске гимназије да преузме запосленог Жељка Марчетића. Међутим, ни пет месеци од ове препоруке директор Тринаесте београдске гимназије није поступио по њој, а ни ви господо из Школске управе града Београда и ако сте више пута били усмено обавештени о не поступању директора по препоруци Министарства, ништа нисте урадили нити сте имали намеру да поступите у складу са овлашћењима која имате и по упутству министра просвете.
Колега Марчетић се због тога 2. децембра 2019. године обратио Просветној инспекцији од које до дана данашњег није добио никакав одговор и ако је рок за овако нешто максимум 60 дана.
Изговор да је колега Марчетић наводно одустао од преузимања у Тринаестој београдској гимназији због недовољног познавања енглеског језика је потпуно небулозан и бесмислен јер нигде за радно место у образовању, а нарочито за рад на месту стручног сарадника, није прописано да је неопходно познавање енглеског језика.
Уважена господо из Министарства, молимо вас да не говорите неистине и смишљате бесмислене изговоре, већ да признате грешку и исправите је тако што ћете радити по закону и применити оне позитивне прописе који вам стоје на располагању.
Преузимање технолошких вишкова у просвети спроводи се у складу са важећим прописима
Преузимање технолошких вишкова у просвети спроводи се у складу са важећим прописима
Сваке године без препрека и у складу са законом и Стручним упутством Министарства просвете, науке и технолошког развоја спроведи се преузимања технолошких вишкова запослених у просвети. Број преузимања у једној години износи од 3.000 до 4.000.
На јучерашњој конференцији за новинаре Форума средњих стручних школа изнете су бројне информације када је реч о случају преузимања запослених Жељка Марчетића и Наталије Ђорђевић.
Наиме, Жељко Марчетић је доставио допис у коме одустаје од преузимања у 13. Београдској гимназији због недовољног познавања енглеског језика, након чега је договорено његово преузимање у Трговачку школу. То преузимање ће се реализовати почетком следеће седмице.
Професорка енглеског Наталија Ђорђевић је добила препоруку Радне подгрупе ШУ Београд за преузимање у ОШ „Коста Абрашевић“. Након сазнања да то преузимање није извршено, Радна подгрупа је обавестила Градску просветну инспекцију која је надлежна за поступање. Урадили су све што је прописано Стручним упутством министра.
Оптужбе за корупцију су врло озбиљне и тешке и они који их износе требало би да их поткрепе конкретним именима и наводима о почињеном делу како би Министарство просвете, науке и технолошког развоја могло да реагује.
НАКОН ШТО ПОСТАНЕШ ТЕХНОЛОШКИ ВИШАК НИКО ТЕ НЕ ЖЕЛИ
Директори чувају место за своје људе!
Просветни радници који су проглашени технолошким вишком не могу да добију посао у школама где постоји потреба за њиховим ангажовањем, пошто директори школа та радна места чувају за своје пајтосе, родбину, чланове политичких странака, као и оне који их добро подмите.
Само везама, познанствима, чланском картом странке или подмићивањем људи у просвети опстају и остају , то тврди Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа. Он наводи да Министарство просвете и Школска управа знају шта се дешава и ради по школама, те како и на које све начине директори крше закон, али да се на то жмури.
- Очигледно је да им управо они то све дозвољавају. Створен је Бермудски троугао који чине Министарство просвете, просветна инспекција и директори школа. Знате како се каже: „Врана врани очи не вади“. А једино страдају недужни професори. Они су обесправљени, осрамоћени, деградирани јер верују у закон и поштовање правде. Само везама, познанствима, чланском картом странке или подмићивањем људи у просвети опстају и остају - истиче Антић.
Наталија Ђорђевић, професорка енглеског језика, и Жељко Марчетић, библиотекар, који су проглашени технолошким вишком, од августа обијају прагове школа у којима постоји потреба за њиховим ангажовањем, али посао не добијају. Иначе, свако од њих закуцао је на врата најмање десет школа.
- Пошто су проглашени технолошким вишком за 50 одсто радног времена, већ шест месеци имају примања умањена за 30.000 динара и једва преживљавају - појашњава Антић за „Ало!“. М. К.