Предлог рационализације педагошке администрације
1. Администрација се води у е облику саставни део је ес Дневника. Наставник нема обавезу да документацију води у писаном облику... Опширније
Медији преносе - Форум средњих стручних школа: Иста плата благајнику и теткици
Форум средњих стручних школа оценио је данас да је одлука Владе о коефицијентима за обрачун плата запослених у просвети скандалозна.
„Изједначити оне са петим степеном стручне сп... Опширније
Скандалозна уредба о коефицијентима!
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
СТАРА УРЕДБА О КОЕФИЦИЈЕНТИМ ЗА ОБРАЧУН ПЛАТА У ЈАВНИМ СЛУЖБА... Опширније
БРУКА ОБРАЗОВНОГ СИСТЕМА! ПРОФЕСОРКА КОЈОЈ СУ УЧЕНИЦИ ИЗМАКЛИ СТОЛИЦУ ДРЖАЋЕ САМО 1 ЧАС У ШКОЛИ! Плату ће зарађивати у библиотеци
Професорка енглеског из Техничке школе у Трстенику Марија Стевановић, коју су у новембру прошле године тројица ученика малтретирали и понизили измакавши јој столицу па видео-снимак пл... Опширније
Конференција четири репрезентативна синдиката: "Вратите достојансто образовању!"
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail: forumsssb@gmail.com Београд
Хоћемо педагошке асистенте за помоћ наставницима
18. августа школе су добиле... Опширније
Конференција четири репрезентативна синдиката: "Вратите достојансто образовању!"
ИНФО ФССШ
Хоћемо педагошке асистенте за помоћ наставницима
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Хоћемо педагошке асистенте за помоћ наставницима
18. августа школе су добиле смернице за 2023/2024 годину. Већина колегиница и колега је остала збуњена и затечена овим смерницама и колико литературе морају да прочитају да би се прилагодили новим тематским јединицама. Да ли неко сматра да је десет дана довољно да се наставник припреми, обучи и одслуша одређен број семинара да би могао да уђе у учионицу. Велики број наставника је доживео стрес и посумњао у своје способности и квалитете. Запитао се да ли ће моћи да оствари све смернице које су дате и да ли ће бити на висини задатка.
Смернице кажу да је неопходно током за пет дана од 11. До 15. септембра урадити иницијално процењивање и одредити оперативни план рада. У исто време на основу резултата те процене идентификовати ученике којима је потребна додатна пажња и подршка која би требало да буде планирана са другим наставницима.
Поставља се питање шта када већина ученика не зна таблицу множења, сложеније рачунске операције, основе геометрије или не познаје књижевна дела нити правила граматике као и основне ствари из других предмета. Да ли то значи да ће цело одељење или већина морати да обнавља градиво из основне школе. Овај шамар наставницима средњих стручних школа који су свој колегама припремили наставници основних школа, да ли ће едукација тих ученика бити током целе школске године. Да ли ће наставник морати да припрема специјалне уџбенике или скрипте да би ученик имао одакле да вежба и учи или ће користити уџбенике из основне школе.
Ово тврдимо на основу резултата мале матуре и искуства великог броја наставника у средњим стручним школама.
Сви помињу да нам је потребан већи број психолога и педагога у школама. Господо, треба да знате да је основ сваке школе наставник. Нико не спомиње да у средњим стручним школама имате у сваком одељењу оне ученике који похађају наставу по ИОП2 програму (индивидуалном образовном плану), па је неопходно да се помогне наставница у реализацији наставе и да се ангажују педагошки асистенти за организацију и функционисање наставе. Апелујемо на Министарство просвете да ангажује педагошке асистенте да би та деца која раде по ИОП савладала настави план и програм који је направљен према њиховим могућностима.
У Београду, 28. 8. 2023. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
Н1 - Тема јутра
ИНФО ФССШ
Средња занатска школа
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Министарство просвете Немањина 22-26, Београд На руке помоћнику министра Милошу Благојевићу
Предмет: Закључак о покретању дисциплинског поступка број 1423/1 од 28.6.2023. године. Дисциплински поступак покренут од стране директора Средње занатске школе, Вукасовићева 21а.
Поштовани господине Благојевићу, постоји оправдана сумња да директорка Средње занатске школе Весна Леонтијевић жели да уништи синдикат Средње занатске школе само зато што јој смета инсистирање синдиката на поштовању позитивних законских прописа Републике Србије.
То поткрепљујемо тиме што директорка Леонтијевић, за кратко време, покреће други дисциплински поступак против председнице синдикалне организације Форум Бранке Рогановић.
Први дисциплински поступак је прекинула без саслушања сведока и изношења завршних речи адвоката и синдиката и донела је пресуду која се заснива само на њој знаним чињеницама и познавању позитивних прописа и закона као да је врсни познавалац права и правних наука, а не професор српског језика.
Други дисциплински поступак који је покренула за неизвршење или несавесно, неблаговремено и немарно извршење посла или налога директора у току рада, заснива се на изношењу низа неистина против Бранке Рогановић, а није било ни било каквог начина утврђивања њене конкретне одговорности. Сматрамо да се према председници синдиката Форум Бранки Рогановић овакво поступа само зато што је на челу синдикалне организације. До тог закључка смо дошли зато што ужи остали чланови синдиката трпе шиканирање, омаловажавање и тортуру директорке Леонтијевић.
Они у школу, односно на своје радно место долазе узнемирени, анксиозни и у страху шта ће им се тог дана десити и на какву ће тортуру наићи.
Сматрамо да ви господине Благојевићу треба да мислите о извођењу наставе и како наставници који су под оваквим притиском могу нормално да држе наставу и преносе знање, поготово када се зна да ову школу похађају углавном ученици са посебним потребама.
Зар не треба рећи већ једном дај доста и да оваквој самовољи директорке треба стати на пут.
У Београду, 15. 8. 2023. год.
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ
Имамо нову министарку, али немамо њен план
Форум средњих стручних школа је затражио од Министарства просвете Србије да објави план и програм "за решавање проблема у образовању, а нарочито за сузбијање и превенцију насиља".
У саопштењу је подсетио да је за новог министра просвете именована Славица Ђукић Дејановић, пошто је, после масовног убиства у београдској школи „Владислав Рибникар“ дотадашњи министар поднео оставку.
„Нисмо добили њен програм рада и шта планира и шта може да уради за бољитак просвете и бољи положај наставника“, додао је тај форум.
Напоменуо је и да је у децембру 2022. Радна група за превенцију насиља донела закључке које, како је указао, “ више нико не помиње нити жели да чује“.
Навео је и да „нико не спомиње повећање надокнаде за разредно старешинство“ као ни предлог о „забрани употреба мобилних телефона за време наставе“.
У саопштењу председника тог форума Милорада Антића пише и да се они залажу да ученици који имају 25 неоправданих изостанака буду искључени из школе.
Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
Куда плови овај брод
Добили смо новог министра просвете госпођу Славицу Ђукић Дејановић али нисмо добили њен програм рада и шта планира и шта може да уради за бољитак просвете и бољи положај наставника.
Дана 20. 12.2022. Радна група за превенцију насиља донела је закључке које више нико не помиње нити жели да чује. Једино је министарка при обраћању поменула да од петог разреда оцена из владања улази у просек. Иако та мера неће дати никакве резултате јер обично сви на крају године имају примерно владање.
Нико не спомиње повећање надокнаде за разредно старешинство као једне од мера за спречавање насиља у школама које је једногласно прихваћено у оквиру Радне групе за превенцију насиља. Разредне старешине за велики број обавеза и одговорност коју имају примају накнаду од четири одсто у новцу значи 2.655 динара месечно. На предлог Милорада Антића испред СПРС, Радна група је усвојила да се разредним старешинама накнада повећа на седам одсто или око 5.000 динара, али све је на томе и остало и овај предлог, али и закључак Радне групе више нико не помиње.
Оно што је неразумљиво је да Министарство просвете није нашло за сходно ни да достави Министарству финансија неку анализу или предлог да се обезбеде средстава за ову намену.
Поставља се питање зашто чланови Радне групе ћуте, а то су углавном представници Министарства просвете, финансија, рад и бригу о породици и друга. Зашто ћуте већ десет месеци. Зар не стоје иза своје речи.
Зашто смо уопште састанчили и као нешто се договарали и извели закључке ако од свега тога нема ништа. Да ли је то било само пуко задовољавање форме. Зашто ти људи седе у структурама, да ли зато да би били ћутолози или да би нешто заиста конкретно и радили.
Један од предлога Радне групе је био да се забрани употреба мобилних телефона за време наставе. Пре свега јер телефон одвлачи пажњу, губи се концентрација, ученици се ослањају на преписивање и у стању су да сликају двадесет страна и на контролном само препишу одговоре.
Неки се спремају за школу, а неки за ПОПРАВНИ ИСПИТ: Ево шта све ученици морају да ураде током летњег распуста ако не желе да буду "ПОНАВЉАЧИ"
Све мање деце иде на поправни испит крајем августа. За разлику од периода пре 15 година када је годишње у основним, а поготово у средњим школама и по неколико десетина ученика полагало поправне и понављало, ситуација је данас другачија! Милорад Антић председник Форума средњих стручних школа за "Блиц" каже да је разлог томе првенствено епидемија корона вируса која је променила начин рада школа на дужи период, али и инсистирање родитеља да се деци поклоне оцене. Колико се у школама поклањају оцене - Родитељи су на много утицали на то јер траже да њихово дете има све петице. Родитељски утицај је ту пресудан јер се надлежним органима и инспекцији жале на наставника, подносе пријаве, а просветни радници под притиском морају да пристану на тако нешто - каже за "Блиц" Антић. Према његовим речима, има и ситуација када чак и школска управа тражи од наставника да ученицима дају више оцене како би имале бољу репутацију. - Чини ми се да је родитељима све мање битније знање њихове деце већ то да имају оцене којима могу да се хвале свуда. Наравно, наставник је увек крив, и увек се нађе разлог да деца буду у управу, да се поклони оцена и да сви заједно буду задовољни и срећни - наводи он за "Блиц". Истиче да је таквим ставом већина родитеља прави медвеђу услугу сопственој деци, јер она тако прихватају погрешан систем вредности који не вреднује истинско знање, већ привид истог. Како каже, постоји разлика између поклањања оцена у трогодишњим и четворогодишњим средњим школама. - У трогодишњим школама тражи се често само позитивна оцена, односно двојка. У четворогодишњим средњим школама је ситуација другачија, и ту родитељи и ђаци траже само четворке или петице - говори он за "Блиц" Антић каже да највише средњошколаца на поправне испите иде јер на крају школске године има закључену јединицу из математике или матерњег односно српског језика. Према његовим речима, мање ђака иде на поправни због јединица из хемије, физике, док је најмање ученика који имају јединицу из енглеског језика.