Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 18 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Катастрофално знање средњошколаца ПДФ Штампа Ел. пошта





Ученици средњих школа показали су катастрофално знање на првом пилотирању државне матуре, које је организовано крајем октобра прошле године.

Гимназијалци су у просеку успели да реше тек два од 20 задатака из математике, а ђаци средњих стручних школа један. На тесту из српског језика, гимназијалци су знали у просеку 35 одсто питања, а ученици стручних школа 20 одсто, што је, према оцени надлежних, испод очекиваног нивоа.

Иако у неким школама кажу да је ово реална слика шта ученик трећег разреда зна из градива из претходне две године, ако се унапред не спрема и не вежба задатке, надлежни тврде да резултати ученичких постигнућа „не приказују прави пресек стања“ и да се „морају тумачити искључиво у контексту првог пилотирања“, али не крију да је прва проба „дала значајне увиде и када је реч о нивоу знања“.

Најбољи резултат, када је реч о гимназијама, постигнут је на тесту из матерњег језика који су радили ученици који се школују на мађарском језику (у просеку су тачно решили 65 одсто задатака), следи енглески (50 одсто), историја и географија (око 39), физика (30), биологија (27), а хемија (24 одсто).

У средњим стручним школама, ученици су, уз српски језик и књижевност и математику, полагали и писани део стручног испита. Тестове су најбоље урадили ученици медицинских школа, односно гинеколошко-акушерске сестре које су имале највећи проценат тачних одговора – око 60 одсто. Према успеху из стручног испита следе медицинске сестре – васпитачи (51 одсто) педијатријске сестре (48), кулинарски техничари (38) и техничаре штампе (37 одсто). Ђаци који се школују у подручју рада Електротехника радили су јединствен тест на коме су у просеку тачно одговорили на трећину питања. Најмање успешни су били будући грађевински техничари за лабораторијска испитивања, који су у просеку знали тек седмину задатака из писаног дела стручног испита.

Из Пројекта државне матуре поручују да циљ првог пилотирања није била провера знања ученика, а за лоше резултате имају објашњење: тестирање је организовано на почетку школске године, у условима епидемије, а ђаци су друго полугодиште претходне школске године имали наставу на даљину. То што се тестови не оцењују и немају утицај на успех је утицало на мотивацију ђака, која је била релативно ниска. Доказ за то је и податак да већина ђака није искористила до краја предвиђено време за решавање тестова, али и то што поједини ученици неке задатке нису ни покушали да реше. Међу разлоге зашто ово није реална слика знања, надлежни наводе и да се ученици нису спремали, нити је припрема била организована на нивоу школа. Сем тога, задаци су обухватили само градиво првог и другог разреда, па није ни било могуће проверавати постигнућа за крај средње школе.
Опширније...
 
Генерална проба мале матуре ПДФ Штампа Ел. пошта





Прошлог петка будући средњошколци имали су генералну пробу израде теста из математике, а следећег дана израду теста из српског језика и комбинованог теста.

Ученици су такође вежбали и лепљење посебних налепница са идентификационим бројевима као и уношење личних података у формулар на омотници теста. Све се одвијало под будним оком дежурних наставника. Разредне старешине имале су задатак да прикупе, провере ђачке књижице и да на сваку залепе јединствени број ученика. Технички гледано, генерална проба је успела.

Ова проба била је добра прилика да се сви садашњи осмаци, након више од годину дана, окупе у исто време на истом месту – у школском дворишту. Као одељенски старешина, уживо сам уживала у призору – уобичајена дечја галама, ситна задиркивања и смех. На тренутак сам помислила да се настава све време одвија у школи и да је читава ситуација са короном „кобојаги“. Наравно, моје сањарење прекинуто је прозивањем ученика и распоређивањем по учионицама уз поштовање свих епидемиолошких мера.

Какве су резултате ђаци постигли сазнаћемо наредних дана. Урађене пробне тестове пажљиво ће прегледати школске комисије, а до краја радне недеље предметни наставници анализираће успех својих осмака. Трећи канал РТС-а већ је спреман за трочасовни „директан“ пренос анализе сва три теста са пробног завршног испита у суботу – 17. априла, у девет ујутру.

Дакле, све је организовано до савршенства. Али шта да радимо сви ми овако несавршени у тако савршено организованом систему?! Разлог за увођења пријемних испита су, наводно, неуједначени критеријуми приликом закључивања оцена. Искрено, мислим да је то у реду јер принцип „по бабу и по стричевима“ одвајкада постоји. С друге стране, постоје млади мајстори старих и нових тајни преписивања.
Опширније...
 
УГЛОМЕР ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 




ИНФО ФССШ
 
НЕМА ОДЛАГАЊА, НЕМА МАЛЕ МАТУРЕ, ВЕЋ УПИС НА ОСНОВУ УСПЕХА УЧЕНИКА ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

МИНИСТАРСТВУ НАУКЕ, ПРОСВЕТЕ И ТЕХНОЛОШКОГ РАЗВОЈА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ
МИНИСТРУ Г.-ДИНУ БРАНКУ РУЖИЋУ
Ул. Немањина бр.22-26
11000 Београд

НЕМА ОДЛАГАЊА, НЕМА МАЛЕ МАТУРЕ,

ВЕЋ УПИС НА ОСНОВУ УСПЕХА УЧЕНИКА

Поштовани министре,
Надамо се да сте, с обзиром на новонастале околности и катастрофалну ситуацију са епидемијом болести COVID-19 у Републици Србији, када је цео образовни систем прешао на онлајн наставу, схватили да је одржавање мале матуре потпуно бесмислено у таквим околностима.
У ситуацији када скоро две школске године ђаци не похађају наставу онако како је то предвиђено планом и програмом, када час иду у школу, а час раде онлајн, тешко да се може очекивати ниво знања који је неопходан за полагање мале матуре.
Уведен је комбиновани систем наставе, па се добар део предавања свео на гледање телевизије и разних платформи, које никако не могу да замене директан контакт ученика и наставника.
Када се томе дода и чињеница да се поједини предмети уче само у последње две или три школске године, као на пример хемија, која се похађа од седмог разреда или физика која се учи три године, а највећи број предмета четири године, поставља се оправдано питање:
,, Да ли је реално очекивати и надати се да су ученици успели да савладају задато школско градиво и да могу на једном озбиљном нивоу да полажу малу матуру“?
Постоји још један проблем одржавања мале матуре који смо уочили у свом синдикалном раду. Инсистирањем да се она одржи, отворићете црно тржиште, јер ће родитељи, у жељи да им деца упишу што боље школе, и задњи динар дати на приватне часове и професоре који држави неспорно, не плаћају порез за овакав рад, а питање је и колико су педагошки обучени за рад из предмета који су предвиђени за малу матуру.
У ситуацији када немају све школе, али ни сви ученици техничке могућности за одржавање и праћење онлајн наставе и када је јако мало деце спремно да се у потпуности посвети учењу и стицању знања у новонасталим околностима, извођење мале матуре губи сваки смисао. Једноставно речено, резултати на тестовима би били јако лоши.
Имајући у виду наведене чињенице, са којима се, надамо се и Ви слажете, Форум средњих стручних школа сматра да треба одустати од мале матуре.
Такође сматрамо и предлажемо да би можда најбоље решење било да се формира Радна група, која би урадила озбиљну анализу и донела најбоље могуће решење како за ђаке, тако и за њихове родитеље, али и наставнике.

У Београду,
19. 03. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Уговар о заступању за неплаћени ИОП ПДФ Штампа Ел. пошта


 

ИНФО ФССШ

 
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е - ИОП ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд


О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

На састанку представника репрезентативних синдиката просвете и Министарства просвете, науке и технолошког развоја одржаним у Београду, разговарано је о надокнади за рад по ИОП-2. Разлог овог дијалога је велики број судских спорова у вези са надокнадом за рад по ИОП-2.

Представници Министарства просвете, науке и технолошког развоја обећали су да ће се законским путем  регулисати плаћање наставника у основним и средњим школама на територији Републике Србије који раде по ИОП-2, те сматрају да ће се процес окончати у марту 2021. године!!!

Просветни радници су били изненађени и у неку руку задовољни, јер је њихов рад и труд препознат у Министарству просвете.

Међутим, поступа се супротно од онога што је договорено и то од стране Министарства просвете.

Министарство просвете, науке и технолошког развоја није испоштовало договор око плаћања накнаде за рад по ИОП-2 у редовним одељењима, већ је законски регулисала досадашњи начин плаћања накнаде и то само у специјалним школама и одељењима у редовним школама где се изводи настава по посебном програму, не узимајући у обзир плаћање накнаде наставницима за рад са ученицима по ИОП-2 у редовним одељењима (Сл. гласник 19/2021. од 05.03.2021.године).

Овим путем поново обавештавамо колеге које су радиле у редовном школама са ИОП, да могу да покрену судски поступак пред надлежним Основним судом а против школе, због неисплаћених накнада за задње три године, из разлога што је чланом 196. Закона о раду прецизирано да: ,,сва новчана потраживања из радног односа застаревају у року од три године од дана настанка обавезе“, те је апсолутно потребно да се овај преклузивни рок,  који се не може продужавати, испоштује.

Адвокатска канцеларија која ради ове случајеве и која нам се понудила, још у октобру прошле године, да бесплатно, односно без икаквих трошкова за чланове нашег синдиката заступа заинтересоване наставнике се налази у Савској улици број 17.

Број телефона адвокатске  канцеларије је 011/306 56 20.

Истичемо да нисмо изненађени овим лажним обећањем Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Није ово први пут да представници Министарства просвете нешто обећају, па на крају не испуне оно што је договорено.

Забринути смо и за наше представнике синдиката који нису легално и легитимно изабрани, а по прописаној процедури и у складу са важећим актима синдиката.

Али, то је већ нека друга и стара прича нашег синдикалног амбијента који је створен и који упорно егзистира у држави Србији.

Наше је да указујемо и да помажемо нашим члановима синдиката и то члановима Форума средњих стручних школа да остваре своја права из рада и радног односа, све у складу са позитивним законским прописима Републике Србије.

У Београду,
11. 3. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
О Б А В Е Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд


О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

Поштовани,

Обавештавамо вас да Министарство просвете, науке и технолошког развоја спроводи јавну расправу о Предлогу стратегије развоја образовања и васпитања у Републици Србији до 2030. године.
Јавна расправа о Предлогу стратегије спроводи се до 10. марта 2021. године. Примедбе, предлоге и сугестије доставите Министарству просвете на e-mail адресу: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели , са назнаком: „Предлог  стратегије”.

Министарство ће у оквиру јавне расправе организовати и скуп 8.3.2021. годину у Клубу посланика, у 12 часова.

Овде можете преузети Предлог стратегије развоја образовања до 2030. године

У Београду,
2. 3. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 2 од 208