Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2018

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 13 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

ПОГУБАН ТРЕНД! ПДФ Штампа Ел. пошта


 


СКАНДАЛ! НАСТАВНИЦИ И ДИРЕКТОРИ ПУМПАЈУ ОЦЕНЕ ЂАЦИМА!



Милорад Антић из форума средњих стручних школа УПОЗОРАВА НА ПОГУБАН ТРЕНД!

Наставници и директори "пумпају" оцене основцима како би они остварили што бољи успех, а школа добила већи углед, каже за Информер председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић
Он наглашава да је до тог закључка дошао упоређујући како су наставници оцењивали ђаке у школама широм Србије и да се ту уочавају очигледне нелогичности.
Подбацили на матури
Како Антић наводи, у прилог томе иде и статистика која показује да имамо огроман број вуковаца и ученика са одличним успехом, што се потпуно коси са бодовима које ђаци остварују на малој матури.

Одакле толики одликаши?
Имам огроман број вуковаца и одличних ђака, што се коси са бодовима са мале матуре Милорад Антић, Форум средњих стручних школа
- Подаци нам показују да је скоро половина ученика прошле године на крају осмог разреда била одлична, трећина је имала врло добар успех, петина добар, а само 1,4 одсто ђака је остварило довољан успех. Дакле, просечна оцена наших ученика била је 4,11 одсто. У поређењу са овим успесима, ми имамо супротне резултате на малој матури, где су просечне оцене из сва три дела матурског испита изузетно слабе, а поједини одликаши једва и прођу малу матуру - објашњава Антић.
Публиц
Он каже да на основу успеха ученика можемо да закључимо да су ђаци пуни знања, док на пријемном испиту покажу да су пуни незнања.

Нови систем бодовања

* 60 бодова из школе
* 40 бодова на завршном испиту
** До сада су ђаци за успех из школе добијали 70 бодова,
док се матура вредновала са 30 бодова
- Просечна оцена из српског језика била је 6,64, а из математике 5,35, иако је максимална оцена из тих предмета 13 поена. Цела ова ситуацију указује на тенденцију да наставници или директори "пумпају" успехе не би ли ученици остварили што бољи успех. Такође, приметно је да су ту и разне "везе" које наставници или директори имају са родитељима ученика и на тај начин такође поклањају оцене - каже он.

Он истиче да због тога у просвети треба мењати начин бодовања на малој матури.
- Ми подржавамо одлуку да се врати систем бодовања на малој матури где ученици из школе могу да пренесу највише 60 поена, док ће на матурском испиту моћи да освоје још 40 поена, јер сматрамо да је такав начин бодовања бољи од претходног - каже он.
Биће нових провера
Министар просвете Младен Шарчевић потврдио је за Информер да ће се због поклањања оцена и помагања на тестовима ове године пооштрити критеријуми и за оцењивање успеха на крају школске године, али и вредновање бодова на пријемним тестовима.


Гледали кроз
прсте због угледа
Свесни смо колико су наставници и директори гледали кроз прсте ђацима како би њихова школа остварила што бољи резултат и углед
Младен Шарчевић, министар просвете
- Тешко је преко ноћи поправити однос реалног успеха и закључених оцена међу ђацима, јер смо свесни колико је било пропуста у основном образовању и колико су наставници и директори гледали кроз прсте како би њихова школа остварила што бољи резултат и углед, а ђаци се уписали у најбоље средње школе у Србији. Да не причам о помагању осмацима на малој матури, о дозволама да користе мобилне телефоне. Зато смо усвојили нови закон о образовању, који ће све ово санкционисати, као и начин полагања пријемног, а исто важи и за високо образовање. Стога ће се више вредновати знање са пријемних испита, што је много реалније - истиче Шарчевић.


M.М.Д-Ј.М