Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2018

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 11 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Најблаже речено - поражавајуће! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

ЗАШТО ЂАЦИ НЕ ЗНАЈУ КО ЈЕ ДОСИТЕЈ: Пречи им ријалити од школе и знања!

Полагање мале матуре је завршено. Најблаже речено - поражавајуће!

Огромна већина ученика у Србији је, нажалост, још једном показала да не зна историју, географију, математику, хемију, матерњи језик... Од Доситеја Обрадовића су мислили да је Наполеон, неки су га прекрстили у Његоша, Моцарта... Након испита су говорили да је био текст о тамо неком рату за који никад нису чули, да су их збуњивале стилске фигуре... Проблем до проблема за свршене основце. А зашто наши ђаци баш толико немају појма?

- У средње школе нам долазе ученици који све мање знају, али и мање се труде и раде. Од 30 ученика у одељењу, само шест зна таблицу множења, док маса њих меша ћирилицу и латиницу. Али зато сви знају ко су Слоба, Кија и Луна или неке старлете и криминалци! Поистовећују се с њима. За такве ствари не можете кривити младог човека, проблем су преобимно градиво, пренатрпана одељења, преоптерећени професори и недовољна опремљеност учионица. Кривица је и система, онога што нас окружује и што гледамо на телевизији - каже Милорад Антић, професор и председник Форума средњих стручних школа, и додаје да је боље испредавати једну лекцију пет пута него 50 лекција које нико неће схватити:
- Деца код нас бубају уместо да уче с разумевањем и зато сутра ништа не знају. Број уџбеника и њихов садржај треба да се смање и да буду практични и применљиви у пракси. Професори треба при предавању да користе таблете и рачунаре јер су се времена променила и деца тако лакше прихватају информацију. Нешто мора да се мења!


Социолог и професор Факултета политичких наука Зоран Стојљковић каже да су млади школско градиво заменили знањем "свих модних блогерки и текстова новокомпонованих песама".
- То, нажалост, није ништа ново, то је везано са стањем духа и вредности у друштву. Нису то само ријалтији, млади у Скупштини и у политичком животу гледају исто то и мисле да је нормално извређати неког помињући му најужу фамилију. Младима се шаље порука да се улагање у образовање не исплати, да то нигде не пролази и ничему не служи, да школа не даје сигурност, па се питају чему онда све. Када деца виде да се за живот не зарађује голотињом и партијском књижицом, већ радом и образовањем, све ће се променити - сматра Стојиљковић.


Јасна Јанковић
Школе изгубиле васпитну улогу

Професорка Јасна Јанковић, председница Уније просветних радника Србије, каже да је ова мала матура показала да је образовни ниво нације све мањи.
- Можда и највећи утисак за мене јесте то што деца не само да нису знала шта значи реч компромитовати већ су и мислили да она значи нешто позитивно. То говори о томе да смо у дубоком моралном суноврату и да свакодневно гледају људе који се јавно брукај,у а на крају постану популарни. Наше школе су изгубиле васпитну улогу и деца данас раде шта хоће, а професор не сме ни да их укори. Немамо чему да се чудимо, већ да очекујемо да ће бити све горе.

Ратко Божовић
Вредносни систем се сурвао у бездан

Социолог Ратко Божовић каже да је српско образовање током ратова и транзиција веома страдало и да "за почетак морамо сви да престанемо да симулирамо да је све у реду".
- Неће се ништа поправити само по себи, деца не знају основне појмове и категорије. Очекујемо модерну комуникацију, а немамо основног знања! Деца немају мотивацију да уче и развијају се, јер гледају погрешне примере око себе, јер се цео вредносни систем сурвао у бездан. Образовање је колективни идентитет једне нације, а тамо где је темељ друштва естрада, ту је проблем с културом.

Бројке
•    71.000 осмака полагало је малу матуру
•    3 теста су чинила завршни испит за основне школе
•    20 питања садржао је тест из српског, математике и комбиновани тест


Грешке наставника и школа
- преобимно градиво
- журба да се стигне и све испредаје
- застареле методе предавања
- лоша опремљеност учионица
- недовољно праксе

Грешке родитеља:
- недовољна посвећеност и рад с дететом
- незаинтересованост за стварно образовање детета
- захтевање добрих оцена, а не суштинског знања
- немогућност да уче заједно с дететом

Курир.рс/Јелена Пронић