Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2018/2019

Тренутно онлине

Имамо 11 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

НЕЗАДОВОЉНИ ЂАЦИ ЋЕ МОЋИ ДА ТРАЖЕ ПОНАВЉАЊЕ ТЕСТА!?! Ускоро почиње да се примењује нови Правилник о оцењивању ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић каже да правилник о оцењивању и вредновању ђачког знања представља још један корак у урушавању наставничке професије и домаћег образовног система, који је започет још 2001. године.

- Овај правилник је класично додворавање родитељима и ђацима и представља велики корак назад кад је у питању квалитет образовања у нашој земљи. Наше школство, нажалост, више није усмерено ка томе да деца у школи нешто корисно науче и да схвате да без рада, реда, дисциплине и знања не могу ништа у животу да постигну. Све се свело на поклањање оцена, превелику амбициозност родитеља и урушавање наставничког ауторитета и интегритета. Данас наставник у учионици трпи тортуру ђака који захтевају да им се да оцена коју они хоће, а чим изађе у ходник чека га ново малтретирање, овог пута од родитеља, који тврде да њихово дете зна више од оцене коју је добило - објашњава Антић..

Ученици ће убудуће моћи да од професора траже понављање тестова и контролних задатака ако сматрају да су оштећени за оцену, предвиђа Правилник о оцењивању који ће почети да се примењује најкасније почетком следеће године

Према овом правилнику, наставници ће бити дужни да ђацима најаве тест читавих пет дана унапред, а мораће да га обавезно пониште ако се испостави да је више од половине разреда добило јединице. Марија Крнета из Министарства просвете истиче да суштина овог правилника јесте да се ученици оценом мотивишу.

- Наравно, то поништавање тестова не може да иде у недоглед, већ ђак највише два пута може да тражи понављање контролног. Ако и после ова два пута добије јединицу, она ће му бити и убележена у дневник. Оно што је јако важно напоменути јесте да ће се тестови понављати на захтев одељенских старешина и самих ђака, који су незадовољни оценом. Они који су задовољни, наравно, не морају поново да га раде - напомиње Крнета.

Она каже да више не сме бити ни изненадних контролних тестова, већ ће они на време бити најављивани ученицима, бар пет дана раније.

- Такође, наставници морају да ученицима кажу и које наставне области ће бити заступљене на тесту. Ако је у питању физика, мора им се нагласити, рецимо, да ће тестом бити обухваћена област "Кретање" како би ученици посебну пажњу усмерили на то - објашњава она.

Нова правила у школама
* Контролни се мора најавити пет дана раније
* Морају се прецизирати области
* Ђаци имају право да траже понављање теста
* Тест се аутоматски поништава кад више од пола разреда добије јединицу

Јанковић: Не треба да нас уче како да предајемо

Јасна Јанковић из Уније синдиката просветних радника Србије каже да ниједном професору Министарство просвете не треба да каже како да оцењује и вреднује ученичко знање, јер то су научили на факултетима.

- Сваком просветном раднику јако је важно да ученика нешто научи и не треба њему министарство да каже да би требало да понови контролни уколико велики део деце подбаци на њему. Не требају нама овакви правилници, већ да мењамо систем тако да натерамо ђаке да уче - каже Јасна Јанковић.

Пренето са: informer.rs