Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ЗАХТЕВ ЗА ПРЕУЗИМАЊЕ

Банер

СТРУЧНО УПУТСТВО

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер

Протест 17.03.2015

Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2020/2021

Тренутно онлине

Имамо 8 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

Улога дефектолога у изради и реализацији ИОП-а ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

Улога дефектолога у изради и реализацији ИОП-а и раду са децом са посебним потребама

Приредила Бранка Рогановић, дефектолог


Дефектолог је најкомпетентнији стручњак који се кроз своје образовање припрема за специфичан рад, а то је рад са децом са сметњама у развоју. Обзиром на широк спектар сметњи које иду од сензорних (оштећење вида, слуха), моторичких, интелектуалних, развојних, као и комбинација истих, сваки дефектолог у свом домену рада прави посебне програме за рад са овом децом које називамо индивидуални образовни програм који називамо ИОП. Пре израде ИОП-а дефектолог сагледава кроз специфичне дијагностичке методе преостале способности ученика и на основу те процене и увида у то шта ученик може, прави се индивидуални план рада у оквиру разреда и програма који дете похађа. Обзиром да већина учитеља и наставника у редовном систему немају одговарајуће образовање, средства, знања, методе рада, дидактичка средства, адекватан технички простор, немају довољно времена да се посвете индивидуалном раду који ова деца захтевају , немају асистивне технологије за рад са овим ученицима, већина ових ученика не могу да добију адекватно образовање и подршку у редовним школама. Инклузија не подразумева пуко убацивање ученика са сметњама у развоју у редовни систем, већ пружање квалитетног образовања у том систему, које на жалост због свега наведеног, изостаје. Осим што не пружа адекватно образовање деци са посебним потребама, овај вид наставе и укључивање деце са посебним потребама у редован систем образовања, може да доведе до сметњи у раду са остали ученицима јер професор не може обострано да ради. ИОП-2 је посебан прилагођен програм рада за ученике који не могу да прате наставне садржаје за одређен разред, већ им се прави посебан програм по измењеним садржајима и исходима за један или више предмета. Овакав програм углавном се припрема за децу са комбинованим сметњама, ученицима са сметњама из аутистичног спектра или деци са моторичким и сензорним сметњама. Специјалне школе у којима углавном раде дефектолози систематски и континуирано од почетка школовања раде са овом децом, пре свега на дијагностици, третману, едукацији и социјализацији ученика са сметњама у развоју. Управо из поменутих разлога сматрамо да су дефектолози најкомпетентнији за рад са децом са посебним потребама, а не наставници који нису стручни и способни да то раде.

„ИОП није разлог да дете ради мање, то је упутство да постигне више“. Л. Бајардо

У Београду,
02. 03. 2021. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ