КО СЕ ВРАЋА У ШКОЛЕ 18. ЈАНУАРА? |
|
|
|

Министарство разматра све могуће опције за наставак школске године
Ђаци ће се вратити на наставу како је и планирано, 18. јануара. Сви основци и средњошколци друго полугодиште започеће кад је и планирано, 18. јануара, а коначна одлука о томе да ли ће део ђака и даље похађати онлајн наставу или ће се сви вратити у школске клупе по моделу који је важио пре трећег таласа пандемије корона вируса - биће донета сутра.
Како је још пре неколико дана разматрано у Министарству просвете, ова институција, па и сам министар, ближе су томе да се, уз строго поштовање свих мера, сви ђаци врате у школе.
О томе је данас говорио и министар посвете Бранко Ружић, нагласивши да је начелно за повратак у школске клупе.
Према сазнањима сутра би у Министарству просвете требало да буду одржане и коначне консултације, када ће и бити донета одлука.
Надлежни се практично опредељују између две опције - оне која је била на снази уочи распуста и у пику трећег таласа, и друге која је важила од самог почетка ове школске године.
|
Опширније...
|
Срећна Нова година и Божић |
|
|
|
Форум средњих стручних школа, колегиницама и колегама честита Новогодишње и Божићне празнике.
ИО ФССШ |
|
Како се одређује висина пензије? |
|
|
|

Сваком будућем пензионеру једно од најважнијих питања је – колика ће му бити пензија.
Такође, врло често и они који су решење о пензији већ добили нису увек сигурни да им је износ правилно одређен. Због тога, а и да би се разјасниле и неке друге, можда мање очигледне дилеме, покушаћемо да објаснимо на који начин је Закон о пензијском и инвалидском осигурању уредио начин одређивања висине пензије.
Ступањем на снагу важећег Закона о ПИО (2003. године), начин одређивања висине пензије је потпуно измењен у односу на раније прописе који су обрачун базирали на утврђивању пензијског основа према зарадама оствареним у десет најповољнијих узастопних година стажа. Наравно, и даље се износ пензије одређује на основу података регистрованих у матичној евиденцији, односно на основу навршеног пензијског стажа и остварених зарада, али се при одређивању висине пензије урачунава цео радни век.
Први корак у обрачуну је утврђивање свих зарада које је осигураник остварио у току каријере, а затим се зарада остварена у свакој календарској години упоређује с просечном зарадом у Србији у тој години
|
Опширније...
|
ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ |
|
|
|

Форум средњих стручних школа Трг Николе Пашића 7/II, Београд Тел/факс (011) 339–82-93 e-mail:
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд
ПТИЦЕ УМИРУ ПЕВАЈУЋИ, А ПРОСВЕТНИ РАДНИЦИ ЋУТЕЋИ
Уважена господо која водите репрезентативне синдикате, да ли знате план буџета, реализацију буџета и Закон о буџету за 2021. годину? Никог нисмо чули, ниједан репрезентативни синдикат да је на било који начин и у било којем медију исказао своје мишљење о буџету за просвету за 2021. годину. Није било стручне анализе, нити било каквих коментара, на предложени буџет, па се питамо зашто руководиоци репрезентативних синдиката имају вишеструко већа примања од наставника и обичних чланова синдиката. Да вас подсетимо, у Европи, примања челника синдиката су иста као и примања запослених у области коју тај синдикат заступа. На пример, председници и потпредседници синдиката образовања имају исту плату као наставници запослени у школама. Нигде у Европи не постоји толика разлика у примањима која је и неколико пута већа у односу на запослене, као што је то случај у земљи чуда званој Србија. Питамо и чланове синдиката зашто ћуте и не реагују на ове аномалије.
Не треба, господо, да се бавите дневним тривијалијама, већ озбиљним проблемима са којима се запослени у просвети сусрећу.
Мислим да људи треба да знају како се и од чега праве сви закони којима се уређују неке области свакодневице, а поготово мислим да треба да знају све о буџету.
Буџети имају једну основну, непроменљиву, принципијелну, техничко-технолошку "линију прављења" која је врло слична у већини држава и једну временску, годишњу која може зависити од стратегија и програма странака које у том тренутку чине Владу и Скупштину, нарочито с обзиром на издатке буџета, али наравно и на начин приходовања (фискална политика - врсте и износи пореза, такси, акциза, царина....- политике које прописују и од KОГА и KОЛИKО пореских прихода су обавезе према јавним финансијама)
Процедурално: Министарства (сва) "рачунају" за себе, за свој сектор, колико новца им треба на одређеним позицијама и онда свако "преговара" са министарством финансија. Дакле, министарства, махом крећу од трошкова, а министарство финансија од "капацитета приходовања" и фискалне политике - што више знања и вештина у том министарству - то боље по све.
Институционално: Сви до 01.11. морају доћи у Скупштину на консултације са посланицима, онда посланици дају амандмане, преговарају и покушавају да измене позиције буџета онако како они сами мисле да је добро, да је у складу са њиховим предизборним обећањима, да је поштено, ....листа мотива је подужа. Ако министар финансија прихвати посланичке сугестије пре стављања на дневни ред буџета - онда су те позиције као да их је дао он или одговарајуће министарство, ако не прихвати - онда посланик/ца улаже амандман и крене да "скупља" већину за свој амандман. (све се ово већ десило и дешава се у Скупштини).
Како све то изгледа код локалне самоуправе може се видети на добром примеру Инђије, где и грађани/ке итекако могу да учествују предлозима о трошењу новца који издвајају и којим плаћају све оне који њиховим новцем управљају, којима су послодавац као и свима на јавним пословима. Има у Србији још приличан број локалних самоуправа које на врло сличан, јаван начин своје буџете стављају на увид грађанима/кама.
Не знамо да ли је буџет добар. По влади, он је одличан, али по признању људи из Министарства просвете, недовољан да покрије реформе. То значи да у буџету нема средстава за набавку информационих технологија, односно средстава за рад (рачунара, дигиталних уџбеника, опреме за кабинетску наставу, помагала за додатну и допунску наставу...), што је штета и срамота.
Питамо председнике репрезентативних синдиката зашто ћуте и зашто Влади и скупштини, односно посланицима, не укажу барем на неке недостатке или на један проблем са којим се запослени у просвети сусрећу, а који би лако могао да буде решен.
У Београду, 15. 12. 2020. год.
|
С Поштовањем, Милорад Антић-Председник ФССШБ 
|
|
|