Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2017

Банер

Протест 17.03.2015

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Непуна норма

Банер

Слободна радна места

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2017/2018

Тренутно онлине

Имамо 31 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

www.forumsssb.org.rs
ФОС 2017!!! ПДФ Штампа Ел. пошта
петак, 21 април 2017 00:00

 

Поштоване колеге,

Као и сваке године, Форум мисли на Вас, и у складу са добром традицијом коју смо развили, позивамо Вас на Форумску Олимпијаду Спорта, коју ће Форум с љубављу организовати својим члановима у  Kрупњу, Хотел Гранд, од 26. до 28. маја  (два пуна пансиона, са свечанoм вечером). Смештај је у двокреветним и трокреветним собама.

Опширније...
 
"Aдминистративни радник прима мању плату од теткице" ПДФ Штампа Ел. пошта

 


Ненаставно особље у школама и даље на минималцу


Од најављене повишице плата ненаставном особљу запосленом у просвети засад нема ништа, јер ни после другог дописа министра просвете Младена Шарчевића упућеног директорима школа није јасно ко ће, када и колико новца добити.
Председник Гранског синдиката просветних радника Србије "Независност" Томислав Живановић каже за Данас да ће синдикати тражити састанак са министром да би прецизирали отворена питања и да би се нашло прихватљиво решење и за Министарство и за запослене у образовању.
Синдикати не сумњају у добру вољу министра да се овај проблем реши, а то што до директора школа опет стиже непрецизан допис Живановић тумачи чињеницом да су се "неки министрови сарадници променили и очито се не сналазе", те да су синдикати након првог Шарчевићевог дописа "усмено упозорили на недоречености, али не и писмено".
Подсетимо, због повећања минималне цене рада од 1. јануара, плате запослених у образовању са средњом стручном спремом практично су се изједначиле са радницима који примају минималну зараду. У том положају нашли су се благајници, административни радници, али и домари, ложачи, и још неке категорије запослених у средњим стручним школама. Синдикати су својевремено тврдили да је са Министарством договорено да школе из сопствених прихода ненаставном особљу месечно исплаћују додатак на плату од 4.000 до 5.000 динара, до трајног решења кроз повећање коефицијената или цене рада. Незванично се процењује да овај проблем има око 3.500 запослених у образовању.

Последњим дописом директорима Министарство је, позивајући се на Посебан колективни уговор и Закон о платама у државним органима и јавним службама, препоручило да школе које остварују сопствене приходе могу од њих повећати плате запосленима највише до 30 одсто. То се превасходно односи на ненаставно особље које има од првог до четвртог степена стручности.

- Допис Министарства није добро формулисан, јер нису обухваћене све образовне институције, као што су ученички и студентски домови и предшколске установе. Такође, није дефинисано шта је са школама које немају сопствене приходе или им је блокиран рачун. Неке школе, пре свега средње стручне, имају додатне послове из којих остварују сопствене приходе, градске школе тај новац добијају тако што издају сале и базене, али има установа које на овај начин не могу да приходују. Због тога се мора прецизирати на који начин ће њихово ненаставно особље добити повећање - каже Живановић.

Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа Београда, сматра да проблем ниских зарада радника са трећим и четвртим степеном стручности треба да реши држава, а не да одговорност пребацује на директоре школа. Он за Данас каже да "Министарство својим дописом тера директоре да праве буџетски прекршај", јер као образложење за исплату новца из сопствених прихода које остварује установа не могу да напишу да "административни радник прима мању плату од теткице". Антић указује и да је препорука Министарства неостварива, јер велики број школа нема никаква сопствена средства.

Опширније...
 
ХРИСТОС ВАСКРЕСЕ! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 
СВИ БИ У МЕДИЦИНАРЕ И ЕЛЕКТРОТЕХНИЧАРЕ! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Шта интересује мале матуранте - СВИ БИ У МЕДИЦИНАРЕ И ЕЛЕКТРОТЕХНИЧАРЕ!


У прелиминарним анкетама осмаци убедљиво највеће интересовање показали за електротехничке и медицинске школе, гиманзије тек на петом месту! Ђаци хоће да упишу школе које им одмах гарантују посао, кажу стручњаци
Мали матуранти у Србији ове године се убедљиво највише интересују за упис електротехничких и медицинских школа, док су гимназије тек на петом месту по популарности, показале су прелиминарне анкете Форума средњих стручних школа.
Бојим се да ће многе гимназије у унутрашњости остати пусте
Милорад Антић, председник Форума средњих школа
Од гимназија су популарније и економске и угоститељско-туристичке школе, за које влада веће интересовање него икад. Стручњаци кажу да је на основу ових анкета потпуно јасно да ученици желе да упишу школе које ће им одмах гарантовати сигуран посао и добру плату.
Посао и плата
Председник Форума стручних школа Милорад Антић каже за Информер да су најтраженија занимања из области информационих технологија, за које је прошле године било потребно скоро 97 бодова за упис.
ТОП 5 средњих школа
1. електротехничке школе
2. медицинске школе
3. економске и правнобиротехничке школе
4. угоститељске и туристичке школе
5. гимназије

* Прелиминарни подаци Форума средњих стручних школа
- Ђаци желе да имају сигуран посао одмах након школе, и то оне најплаћеније, као што су радна места у ИТ сектору. Зато су електротехничке школе убедљиво најпопуларније. Клупе ће бити пуне и у медицинским школама које су примамљиве, јер се медицинско особље тражи у иностранству, а деца увек мисле да је живот бољи у некој другој држави. Са друге стране, интересовање за гимназије је никад мање, бојим се да ће многе од њих у унутрашњости остати пусте - објашњава Антић.
Он додаје да доста ђака жели да упише и туристичко-угоститељске школе, а разлог за то је све већи развој туризма у нашој земљи.
- Смерови као што су туристички техничар или кувар веома су тражени. Кувари имају могућност добре зараде у иностранству, а ту професију популаришу и у медијима. Осим тога, навала је и на економске школе, посебно на смер финансијски техничар - оцењује Антић.

Опширније...
 
Осврт на предлог Закона о дуалном образовању ПДФ Штампа Ел. пошта

Осврт на предлог Закона о дуалном образовању


1.    Посматрано у глобалном економском контаксту (контекст IV индустријска револуција и аутоматизација са роботизацијом), а такође и у контексту српске привреде, на основу општих знања у вези са системом дуалног образовања и на основу овог предлога, може се закључити да се овај ЗАКОН мора одбацити као неприхватљив због анахронизма.

2.     Члан 1. Предмет закона потврђује горњи закључак. Наиме, овим законом се НЕ уређују права и обавезе шире и уже друштвене заједнице што је потребан и довољан разлог да се исти сместа одбаци.

3.    Члан 3. Као што је поменуто у тачки 1, глобални контекст IV индустријске револуције и аутоматизације са роботизацијом мора бити основа закона што значи да је принцип флексибилности принцип свих принципа. Тај принцип  НИЈЕ наведен. Аргумент предлагача могао би бити да имамо принцип партнерства са научно-истраживачким организацијама али је то врло уско схваћен однос науке и привреде. Наука мора ићи испред текућих пословних политика па и просветних политика и стратегија.

4.    Члан 3. Поред флексибилности, стожер сваког облика образовања је и принцип друштвене одговорности (стејкхолдерски капитализам из тачке 1). Тешко је разумети како и зашто је предлагач пропустио да експлицира овај принцип. Претпостављам да је аргумент да се то подразумева што бисмо могли да разумемо да говоримо о пословним односима, а не о процесу образовања. У образовању нема подразумевања. Осим тога, аргумент би могао бити партнерство као принцип али само једним делом: прицип друштвене одговорности односи се на заједницу у целини, а не на однос према одређеним представницима те заједнице.

Опширније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 9 од 235