Forum srednjih strucnih skola Beograd

Forum srednjih strucnih skola Beograd


 

ПОСТАНИ ЧЛАН ФССШБ

Карактеристике Форума :

ФССШБ је најорганизованији и најбројнији еснафски синдикат просветних радника у Београду

ФССШБ
је
независан од власти и политичких партија
 
ФССШБ
има
развијену бесплатну правну заштиту

ФССШБ
има
развијен информациони систем

ФССШБ
на
демократски начин бира и разрешава све органе

Предности чланства у Форуму :

• Солидарност
• Бесплатно заступање
• Едукација
• Рекреативни одмор
• Спортске игре 

ФОС 2019

Банер

Конференција 21. мај 2013.

Банер
Банер

Протест 17.03.2015

Министарство

Партнери ФССШБ

Закон о основама

Закон о средњој

Стратегија

ПКУ

КАКО ДО ПЕНЗИЈЕ

Банер
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow
  • An Image Slideshow

Приступница

Банер

28.02.1997.

Донета је одлука о
оснивању
ФССШБ
Прузмите оригиналну одлуку о оснивању

Јединствена листа технолошких вишкова

Банер

Слободна радна места

Банер

Непуна норма

Банер

15 година ФССШБ

Календар рада 2018/2019

Тренутно онлине

Имамо 17 гостију на мрежи

Стручно усавршавање

Правилник

Стандарди компетенција

Публикација Послови

ФССШ на Facebook-u

ФССШ на Twitter-u

Најновије вести

www.forumsssb.org.rs
НАСТАВНИЦИ ЈЕДВА ДРЖЕ ЧАС ОД ЗВОЊАВЕ: Забрана коришћења телефона на часу је неопходна! ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Просвета Због бројних проблема са ученицима који се током наставе дописују или играју игрице, наставници сматрају да је неопходно да Министарство просвете донесе одлуку о забрани која ће важити у свим школама

Већина просветних радника је на великим мукама јер их школарци често ометају током наставе због злоупотребе коришћења мобилних телефона. Просветари сматрају да је неопходно да се уведе забрана смартфона у школама, те да је неопходно да ту одлуку донесе Министарство просвете!

Поједине школе у Србији спровеле су анкету о увођењу забране коришћења мобилних телефона у школама и дале предлог да ученици млађих разреда (I до IV) телефоне предају на почетку наставе, а преузимају на крају наставе. За децу старијих разреда (V до VIII) предложено је да уређаје предају на почетку часа, а узимају по завршетку и тако током целог дана.

Ови предлози донекле су заживели у појединим школама јер се већини родитеља ова идеја није допала. Наставници и професори имају доста проблема да обуздају ученике који током часа играју игрице, причају, снимају или се дописују. Иако употреба мобилног телефона на настави спада у лакше повреде дисциплине, за које су предвиђене санкције као што су опомена, укор разредног старешине или одељенског већа, ученици углавном пролазе без казне.

- Велики број школа, посебно основних, вршио је те анкете, али то углавном није заживело. Ако могу да донесу правилник о правилу облачења, онда могу и за телефоне. Ако већ школе не могу то да ураде, онда Министарство просвете треба да донесе ту одлуку која ће важити за све школе, мислим да би то било најбоље решење за ово - каже за Курир председник Форума средњих стручних школа Милорад Антић.

Опширније...
 
Шарчевић: Конкурси најлошији модел за запошљавање ПДФ Штампа Ел. пошта

 

Синдикати поздрављају иницијативу министра просвете Младена Шарчевића да се коначно реши статус више од 25.000 запослених на одређено време

Више од 25.000 људи у просвети ради на одређено време, а од 1. јануара 2018. године до данас владина Комисија за давање сагласности за нова запошљавања одобрила је свега 158 конкурса за пријем у радни однос на неодређено време у основним и средњим школама.

Синдикати поздрављају иницијативу министра просвете Младена Шарчевића да се укине забрана запошљавања, али указују да расписивање конкурса треба да буде под контролом.

– Мој став је да би било веома паметно и пожељно да се укине закон који забрањује запошљавање, и то почев од просвете. У том статусу је 25.000 људи и запослење за стално би им помогло и да се лакше одлуче за заснивање породице, да лакше реше стамбено питање подизањем кредита. Ми не правимо нове трошкове држави. Реч је о слободним нормама, односно људима који већ раде. Уколико говоримо о наталитету и политици Владе Србије да подижемо наталитет, ово је можда и најјефтнија мера коју држава може да уведе одмах, имајући у виду да од тих око 25.000 запослених, више од 90 одсто чине жене – каже министар Шарчевић за Данас.

Опширније...
 
С А О П Ш Т Е Њ Е ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

С А О П Ш Т Е Њ Е
Како нас систематски уништавају…
Или нас уче како треба да изводимо наставу, оцењујемо и дајемо оцене из владања

Већина професора средњих и основних школа уплашена разним законима, прописима, правилницима, контролама и моћним директорима који су у спрези са Министарством и просветном инспекцијом, као да су натерани да ћуте и повинују се свим променама и бесмисленим новотаријама које прекрајачи унутар система осмисле. Сматрамо да велики број ћутолога и спавача то ради с разлогом, углавном због привилегија које добијају од директора. Зато и нема таласања, а новотарије и бесмислени предлози клизе као по лоју. Директори, уплашени од прекора  Министарства, труде се да спрече било какав глас против оног што прекрајачи у систему осмисле, или било какав отпор да се новотарија примењује. Као што фудбалери зарад јаче цене лако мењају клубове, директори са истом лакоћом мењају странке и партијске књижице, јер променом идеологије лако се избегне сношење било какве одговорности. Ћутологе и спаваче директори пазе и чувају, и нико не сме да их дира. Таласање је непожељно, а често и забрањено.

Уважене колегинице и колеге, члан Закона који казује о оцењивању, ФССШ сматра апсолутно анти-просветним. Да ли је допустиво да просветни радници са дугогодишњим педагошким искуством, а који се, опет из било ког разлога нађу на мети директора, родитеља или ученика, треба да трпе тортуру и доживљавају ноћну мору или трпе оков око врата због слања на стручно усавршавање у области оцењивања и комуникацијских вештина уз педагошко-инструктивни рад. Уколико ове мере не уроде плодом, у помоћ прискаче и Министарство просвете. Да ли је требало да спавамо и ћутимо над овим накарадним чланом. Форум средњих стручних школа сматра да је неопходно да подигнемо главе и кажемо „НЕˮ јер смо довољно стручни и способни да обављамо свој посао. Нико не треба да избегава усавршавање и добронамерне савете, али не и понижавање и деградирање. Устанимо и кажимо одлучно „НЕˮ члану 82 Закона о основама система образовања и васпитања који се односи на Приговор на оцењивање, оцену и испит.

ФССШ спреман је и на радикалније мере као што су протести, перформанси и други видови синдикалне борбе како би спречио примену овог члана.

На основу измена и допуна Закона о основама система образовања и васпитања које је Скупштина Србије усвојила 14.02.2019. године, ученик основног и средњег образовања, његов родитељ, односно други законски заступник има право да поднесе на основу члана 82:
1) Приговор на оцену у току школске године (рок за приговор директору је три дана),
2) Приговор на закључну оцену на крају првог и другог полугодишта (рок за приговор директору је три дана од добијања књижице или сведочанства, односно 24 сата за матуранте)
3) Приговор на испит ( рок за приговор директору је 24 сата од саопштавања оцене).

Директор је дужан да наставнику на чију оцену је уложен приговор у року од три дана од дана доношења решења исто и достави. Ако оцени да је приговор на оцену основан и да оцена није јавно саопштена, образложена, односно да оцењивање није у складу са прописима, директор поништава оцену, појачава педагошко-инструктивни рад над наставником у установи и решењем образује комисију за проверу знања ученика, преглед и поновно оцењивање писменог или другог рада ученика. Комисија има три члана, од којих су два стручна за предмет.

Уколико се утврди да закључна оцена није изведена у складу са прописима, директор поништава и враћа оцену одељенском већу на разматрање и закључивање.

Наставник чија је оцена поништена, упућује се и на стручно усавршавања у области оцењивања и комуникацијских вештина. Уколико појачани педагошко-инструктивни рад и стручно усавршавање не дају позитиван резултат, директор је у обавези да захтева стручно-педагошки надзор над радом наставника од стране просветног саветника при Министарству просвете, науке и технолошког развоја.

Ако директор, стручни сарадник и одељенски старешина оцене да је приговор на оцену из владања основан, враћа предмет одељенском већу на поновно разматрање.

У Београду,
16. 03. 2019. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Обавештење ПДФ Штампа Ел. пошта


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

О Б А В Е Ш Т Е Њ Е

Новим правилником о оцењивању, које ће ступити на снагу од септембра 2019. године предвиђене су следеће новине.

Новине у правилнику
- Оцена са изненадног теста не сме се уносити у дневник
- Сваки контролни мора бити најављен минимум пет дана раније
- Уколико на тесту више од половине ђака добије слабе оцене, наставник мора да га поништи
- Ђак који је незадовољан оценом има право да тражи поновни тест
- Ученик има право два пута да се жали на оцену
- Наставник је дужан да обавести ученике које области ће бити на тесту
- Школе су дужне да на огласној табли и на школском сајту обавесте ученике о датумима теста
- Одељенски старешина треба да реагује ако има много ученика са слабим оценама из одређеног предмета

Уважени просветни радниче, чему ово води. Да ли ми школе претварамо у школице и да ли учимо децу да је пожељно учити кампањски? Да ли овим штитимо ученике од нерада и студиозног учења и припреме за сваки час? Да ли овим правилником припремамо ученике за студије и за живот? Без квалитетног знања и систематског рада нема доброг ни ђака, ни мајстора, ни гимназијалца, ни студента, ни будућег родитеља и узорног члана друштва.

Форум средњих стручних школа сматра да ће што већи број конструктивних дописа министарству уродити плодом и да ће се чути и глас струке и наставник.

У Београду,
28. 03. 2019. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ

 
Ако се родитељ пожали, наставник ће морати да правда сваку оцену мању од 5: Нова правила изазвала хаос у школама ПДФ Штампа Ел. пошта

 

 

Више не чуди што родитељи дижу панику и због четворке, јер је сваки други ђак у Србији одличан а сваки пети има све петице

Наставници у Србији мораће да правдају сваку оцену мању од петице. Звучи претерано? Да, али управо на то се своде нова правила о оцењивању ђака по којима родитељ може да приговори за сваку оцену, а наставник ће морати да је правда и да, ако не успе, иде на "усавршавање".

На које оцене се родитељи највише жале, више је него јасно када се погледа статистика: сваки други ђак у Србији је одличан, а сваки пети има све петице. Јединица као оцена одавно више не постоји, док се дешавало да због једне четворке родитељи у школу зову чак и просветну инспекцију!

Као да критеријуми већ нису довољно снижени, просветне власти донеле су још блажа правила по ђаке. Тако ће, рецимо, наставници контролне морати да најаве пет дана унапред, а ако наставник да ученицама ненајављени тест, оцену са њега неће смети да унесе у дневник.

Ипак, најгоре је што ће наставник, упозоравају у синдикатима, на било какав приговор оцене морати да подноси извештај директору школе, а ако директор процени да је наставник био превише строг, ставиће га под педагошки надзор. Још горе ће наставник проћи, ако ученику и комисија преправи оцену. Е онда ће морати да иде и на додатно усавршавање у "оцењивању и комуникацијским вештинама".

Зато ће, када дају оцене мање од петице, наставници морати да припазе на родитеље који су им због четворке и тројке и раније "скакали за врат".

МАЊИ ОД МАКОВОГ ЗРНА

- Према новим правилима треба да будемо мањи од маковог зрна. Уместо да нас родитељи питају где ђак греши и како да буде бољи, ми ћемо њима морати да се правдамо кад год дамо нижу оцену од оне коју они сматрају да њихово дете заслужује. То је све имагинарно знање, знање које је покривено само оценама, форме ради - упозорава Милорад Антић, председник Форума средњих стручних школа.

Опширније...
 
<< Почетак < Претходна 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Следећа > Крај >>

Страна 2 од 262