САОПШТЕЊЕ Штампа


 

Форум средњих стручних школа
Трг Николе Пашића 7/II, Београд    
Тел/факс (011) 339–82-93
e-mail: Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
Београд

 

С А О П Ш Т Е Њ Е
Зашто се дешава хаос

Хаос у образовању настаје при стварању лажних вредности код ученика. За своје знање већина њих уопште нема покриће. Поставља се питање ко им је то омогућио? Пре свих родитељи, директори па и сами наставници који пристају да везе, познанства, претње и притисци буду испред знања. Попустљиво понашање наставника објашњава се притисцима које трпе од родитеља, ученика, колега, директора као и потребом да буду добро вредновани кроз успех својих ђака. Да ли је ово доказ знања или намештаљка? Успех ученика је девалвиран и служи школи, директору, наставницима као и  Министарству просвете да се такмиче ко има више „паметних“ ђака да би себи дали на значају. У овој генерацији осмака вуковаца је у просеку било 15 одсто ,а у неким окрузима као што су Пчињски и Новопазарски и други, тај проценат иде и до 20 одсто. Просечан општи успех у осмом разреду је око 4,15. Трећина осмака је врло добра, док је довољних ученика свега 1,5 одсто. Да ли је ово реална слика знања које поседују наши осмаци? Тешко. Већ годинама уназад смо сведоци да они ученици који су основну школу завршили као „Вуковци“, одлични или врло добри ђаци, у наставку школовања бележе страховит пад и остварују знатно слабији успех. Да ли узрок свега овог што се дешава са крађом тестова, преварама, мућкама, поремећеним системом вредности лежи у погрешном приступу у образовању основаца, поклањању оцена, и пружању лажне слике о томе како се долази до успеха у животу у њиховом случају успеха у школи. Да ли од овако научене и васпитане деца касније можемо да очекујемо нешто друго осим да заједно са родитељима на муфте покушају да положе матурски испит, на исти начин заврше средњу школу, а касније се и пробијају кроз живот. Родитељи не бирају средства да покрију незнање своје деце. За крађу су одговорни сви јер је она последица моралног пада и погрешних вредности којима смо сви изложени и бомбардовани, а деца понајвише.

Као излаз из ове ситуације Форум средњих стручних школа предлаже другачији систем оцењивања кроз тестове Министарства, нарочито из предмета који имају велики број часова као што су математика, српски језик и књижевност, физика, хемија, историја и други. Неслагање теста и оцене би у том случају био добар индикатор да наставник није урадио добро оцењивање, а истицање ових неслагања би морало да буду обавезно. На овај начин би било избегнуто поклањање оцена, али би и ученицима било усађено да ништа не може да се добије без рада, а уједно би разбили трему од матурског испита и смањила би се вероватноћа крађе матурских тестова.

У Београду,
19. 06. 2019. год.

 

 

С Поштовањем,
Милорад Антић-Председник ФССШБ