ГСП школа истакнути члан ФССШ Штампа


Најпознатије светске ауто-компаније ангажују ученике Техничке школe ГСП на Врачару: Из клупе у сервис "Поршеа"

Ђаци су на пракси од друге године, посао и солидна зарада су им загарантовани


ПРАКТИЧНА настава у престижним ауто--компанијама и добијање посла убрзо по завршетку школовања, неке су од могућности које ђацима нуди Техничка школа ГСП. Последњих година производна занимања, углавном, нису у сфери интересовања малих матуранта, али ни њихових родитеља. Већина, децу "усмерава" у гимназије, економске и медицинске школе. Зато су поједине средње стручне школе полупразне, док фирме вапе за мајсторима којих нема на тржишту.

Према речима Нинослава Петровића, наставника електротехничке групе предмета у Техничкој школи ГСП, школа годинама сарађује са компанијама које дуго и успешно послују на нашем тржишту као дистрибутери и увозници возила, сервисима за одржавање аутомобила и комуналним предузећима.

- Највећи број наших ученика налази посао, а најбољи из ђачке клупе иду у радионице - каже Петровић. - У сервисима великих ауто-компанија, они су на пракси од друге године. Након школовања, ученик је готово сто одсто запослен у већ познатом окружењу, прилагођен и изграђен као део компаније. Изузетни ученици награђују се стипендијама и у току школовања. Плата почетника је око 35.000 динара која се периодично повећава.

Он истиче да се и у следећој школској години очекује наставак сарадње и повећање броја ученика на практичној настави у компанијама као што су "Порше", "Делта моторс", "Аутонова КАВ", АК "Компресор", "Гранд моторс", "Шкода Ауто Чачак", "Пежо Еуроимпекс", Аутогроуп КДД, ГСП, ЈКП "Градска чистоћа", "Водовод" и низ специјализованих сервиса за одржавање и поправку возила. Реч је о практичној настави за - електротехничаре електронике на моторним возилима, машинске техничаре моторних возила, ауто-електричаре, аутомеханичаре, ауто-лимаре у редовном школовању. То се односи и на специјализације из ових образовних профила, али и возача моторних возила, инструктора, који се школују ванредно.


- Родитељи, као и ученици су изузетно задовољни, систем даје сигуран резултат, дакле извесно и сигурно запослење, а у изузетним случајевима и наставак школовања - наводи Петровић. Међутим, програми морају бити флексибилнији, са могућим одступањима, а наставни планови са знатно повећаним бројем часова практичне наставе у недељном фонду часова. Али не кроз блокове који ремете реализацију редовне наставе, захтевају ангажовање запослених преко дневне норме или лица са непотпуним фондом часова, са повременим ангажовањем и са великим бројем ученика, које и не стигну да упознају.

Петровић наглашaва да су стручне школе, скупе школе, а ако профили и програми нису актуелни, то је једноставно губљење генерација и "спаљивање пара".

Образовна установа на Врачару

УГОВОР ИЗМЕЂУ УСТАНОВЕ И ПРЕДУЗЕЋА

НАШ модел је врло једноставан и најприхватљивији - каже Петровић. - Уговором између предузећа и школе дефинише се минимум обавеза везаних за реализацију одговарајућег плана и програма, а у мери и начину прилагођеном послодавцу.

Пословни субјекти су веома заинтересовани за чвршћу сарадњу са школама, јер реализацијом дела практичне наставе у својим компанијама обезбеђују квалитетнији избор ученика, праћење и учешће у образовању својих будућих радника.

Компаније су заинтересоване за сарадњу са школама, за њихово опремање и додатно усавршавање наставника.

 

Извор: novosti.rs